رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای کرمان از ممنوعیت شنا و ماهیگیری در سد‌ها و بند‌های انحرافی استان خبر داد.

حمید علیدادی سلیمانی با اعلام ممنوعیت و مخاطرات شنا و ماهیگیری در مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی استان، با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: خانواده‌ها مراقب فرزندان خویش در مراجعه به این ساز‌های آبی باشند؛ زیرا عدم توجه به هشدار‌ها در ورود به حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به این‌که افراد زیادی با تصور مهارت در شنا و به خاطر لذت بردن از شنا و ماهیگیری در این مکان‌ها قربانی شده‌اند، افزود: فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است و بر این اساس، لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای افراد از جمله شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

 

وی تصریح کرد: وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد شده و مرگ آنان را به دنبال دارد.

 

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: سطح آب سد‌ها شفاف به نظر می‌رسد، اما وجود جریان‌های زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید شناگران می‌شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، جان خود را از دست می‌دهند. 

 

وی افزود: همچنین تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سد‌ها ممکن است باعث گرفتگی عضلات و از دست رفتن تعادل شناگران شود و ضروری است به صورت جدی از شنا کردن در مخازن سد‌ها پرهیز شود. 

برچسب ها: مخازن ، هشدارها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.