مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: به‌دلیل اینکه تعداد کمی سالمند از خدمات خانه‌های سالمندان کرمان استفاده می‌کنند، بعضی از آن ها در حال تعطیلی هستند.

علیرضا وحیدزاده در نشست خبری که  به‌مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد به تغییرات اجتماعی موجود اشاره و بر آگاه‌سازی مردم به‌ویژه از سوی رسانه‌ها در این ارتباط تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که بهزیستی پیگیری می‌کند ، تهیه وسایل سرمایشی برای معلولین وابسته به‌ویژه در مناطق گرمسیری است و در این ارتباط از سوی ۴ هزار نفر درخواست در استان داشتیم و با جذب مشارکت‌ها بخش عمده‌ای از کولر‌ها توزیع شده و حدود ۳۰۰ درخواست همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های بهزیستی به تشکل‌ها واگذار شده و سازمان، تنها شیرخوارگاه مادر را به‌صورت دولتی اداره می‌کند، افزود: تشکل‌های مردمی یا کمک‌های دریافتی از صنایع، معادن و... بسیاری از مسائل اجتماعی را حل می‌کنند و کرمان، یکی از استان‌هایی است که پایه‌های تشکل‌های مردمی قوی دارد و هر چه این تشکل‌ها قوی‌تر باشند، نشان‌دهنده مدنیت آن جامعه است.

وحیدزاده از وجود بالای ۶۴ هزار پرونده معلولیت در کرمان خبر داد و افزود: توانمندی، هزینه‌های سنگینی را بر دوش دولت می‌گذارد. سازمان در خصوص توانمندی معلولان تسهیلاتی بین جامعه هدف توزیع می‌کند و در این ارتباط گروهی به توانمندی اقتصادی می‌رسند و سازمان هر سال چتر حمایتی خود را گسترده‌تر می‌کند.

وی به فعالیت‌های کمپ ۱۶ در استان کرمان اشاره کرد و گفت: کودکان کار و خیابانی یک زخم کهنه است که وجود دارند، اما نسبت به قبل کمتر در خیابان‌ها هستند.

وحیدزاده با بیان اینکه ۶۰۲ کودک خیانی و کار در استان داریم که ۸ نفر ایرانی و ما باقی اتباع هستند، بیان داشت: ۳ مرکز فعال برای کودکان کار و خیابانی در کرمان وجود دارند که خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی و... ارائه می‌کنند که پرچالش‌ترین خانواده‌های کودکان اتباع هستند و امیدواریم این آمار هر روز کمتر شود.

وی ا بیان اینکه کمک هزینه ساخت ۱۰۰ میلیون تومان و یا ودیعه مسکن به افراد دارای معلولیت پرداخته می‌شود، تصریح کرد: مشاوره‌های ژنتیک و کمک هزینه آزمایشات از موارد دیگری است که بهزیستی پیگیری می‌کند و سازمان منابع خوبی برای حمایت در این مورد دارد، اما در کرمان به‌ویژه در منطقه جنوب ضعف‌هایی وجود دارد.

وحیدزاده بیان کرد: در حوزه سالمندی دغدغه‌هایی وجود دارد که تعداد بنیاد‌ها و درخواست برای ایجاد خانه‌های سالمندان نسبت به گذشته افزایش یافته است، اما به‌دلیل اینکه تعدادکمی سالمند از خدمات استفاده می‌کنند، بعضی از خانه‌های سالمندان کرمان در حال تعطیلی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار