رئیس کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد شهربابک گفت: به همت پرسنل سختکوش این کارخانه نخستین تعمیرات اساسی کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد انجام شد.

شاهی رئیس کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد گفت: کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد به عنوان یک پروژه زیست محیطی مجتمع مس شهربابک برای کاهش و رفع آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد در سال ۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفت که پس از حدود ۵ سال فعالیت، به همت پرسنل سختکوش این کارخانه نخستین تعمیرات اساسی در سطحی گسترده انجام شد.

وی افزود: الکتروفیلتر‌های مرطوب کارخانه اسید جزو اساسی‌ترین تجهیزات این کارخانه هستند که از سال ۱۴۰۰ متوجه اختلال به وجود آمده در این تجهیزات شدیم، اما به دلیل حساسیت و وزن نسبتا بالای این ۴ تجهیز، لازم بود در زمانی مناسب و قبل از خارج شدن کلی تجهیزات از مدار اقدامات لازم انجام شود.

شاهی اظهار کرد: با تدابیر مدیریت مجتمع، معاونت بهره برداری و معاونت مهندسی مجتمع، برای پایداری شرایط تولید و بهبود هرچه بیشتر شرایط زیست محیطی، برنامه زمانبندی این تعمیرات گسترده از ۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافت و این نشان از همت ویژه پرسنل این کارخانه و نیرو‌های شرکت پیمانکار است.

رئیس کارخانه اسید با اشاره به حجم و گستردگی تعمیرات گفت: هر تجهیز که مورد تعمیر و تعویض قرار گرفته حدود ۵۰ تن وزن دارد که این مسئله سختی کار را دوچندان می‌کرد، اما در یک بازه زمانی ۲۰ روزه با تلاش شبانه‌روزی در گرم‌ترین روز‌های سال، پرسنل کارخانه اسید خاتون آباد در جهت بهبود شرایط زیست محیطی و ادامه روند تولید به بهترین نحو این تعمیرات را به سرانجام رساندند.

کارخانه اسید سولفوریک خاتون آباد با دریافت گاز خروجی کارخانه ذوب، ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن اسید سولفوریک را داراست که این قدمی موثر در کاهش آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون اباد محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار