کارگروه رفع موانع اجرای پنل خورشیدی ویژه چاه‌های کشاورزی رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد.

با حضور فرماندار رفسنجان، معاونین توسعه و برنامه ریزی و سیاسی و امنیتی وی، رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) و نیز عوامل مربوطه کارگروه رفع موانع اجرای پنل خورشیدی ویژه چاه‌های کشاورزی رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان در این جلسه با اشاره به  اینکه خسارت‌های ناشی از کمبود و خاموشی‌های برق، دامنگیر همه بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی است، گفت: سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشت پسته رفسنجان مصرف می‌شود، اما با قطعی برق در تابستان‌ها با پوکی محصول مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: ارزش باغ‌ها و منابع آبی رفسنجان افزون بر ۳ میلیارد دلار است که نباید با خاموشی برق، تولید محصول و ارزآوری پسته را با چالش مواجه ساخت.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: پارسال با چاره اندیشی و تشکیل تیم متخصص از اساتید دانشگاه ولیعصر، محققان پژوهشکده پسته ایران، کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز جمعی از کشاورزان نتایج علمی حاصل و به وزارت نیرو ارسال شد که دستورالعملی از سوی این وزارتخانه آمد و مقرر شد ۱۰ تا ۱۵ چاه موتور کشاورزی شهرستان به صورت پایلوت به پنل خورشیدی مجهز و کشاورزان از مزایای طرح برخوردار شوند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح در محل چاه‌های کشاورزی با موانعی همچون: زمین، منابع مالی، محیط زیست و ... مواجه شده که مقرر شد پرونده ۱۵ حلقه چاه متقاضی اجرای این طرح در رفسنجان در جلسه‌ای که به زودی برگزار خواهد شد با حضور عوامل محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، دانشگاه ولیعصر (عج) و نیز اداره برق مورد بررسی قرار گیرند.

رضایی افزود: نتیجه این بررسی‌ها به شرکت ساتبا برای اجرای طرح پنل خورشیدی ویژه چاه‌های کشاورزی اعلام خواهد شد تا به زودی طرح اجرا و کشاورزان از مزایای طرح برخوردار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار