مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اعلام کرد به دنبال مرگ یکی از رانندگان پیمانکاری گریدر، دستور بازداشت ۳ نفر از مسئولان مرتبط صادر شد.

 در اطلاعیه روابط عمومی مجتمع مس رفسنجان طی بامداد روز چهارشنبه، زمان تازه‌ترین حادثه منجر به مرگ یک راننده ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه اعلام و بیان شده که بررسی‌های فنی برای تعیین علت دقیق حادثه در حال انجام است.

براساس این اطلاعیه، دادستان رفسنجان از محل حادثه بازدید کرد و جلسه‌ای برای بررسی علت حادثه برگزار شد.

مس سرچشمه اعلام کرده این بازداشت به علت بررسی و پاسخگویی به سئوالات مربوط به حادثه و تعیین مسئولیت‌های احتمالی در وقوع این حادثه بوده و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بنابر بر وظایف قانونی و مسئولیت‌پذیری خود، همکاری کامل را در این زمینه خواهد داشت.

حوادث منجر به مرگ دیگر

 ۸ مردادماه امسال مدیر ایمنی بهداشت و محیط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اعلام کرد که به علت واژگونی لیفتراک، راننده جوان این ماشین معدنی، جان خود را از دست داد.

در آن خبر اعلام شده بود که علاوه بر انجام بررسی های فنی در مورد علت مرگ این جوان از سوی مجتمع مس سرچشمه، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در حال انجام بررسی ها است تا نتیجه مرگ مشخص و اعلام شود که تاکنون این اداره در این زمینه خبری به ایرنا ارسال نکرده است.

همچنین رسانه های محلی رفسنجان اعلام کرده بودند، ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال حادثه در معدن مس سرچشمه، مرگ راننده لیفتراک را رقم زد.

تلاش خبرنگار ما طی روزهای اخیر برای مصاحبه با مدیرکل کار استان کرمان درباره جزییات این حوادث در معدن سرچشمه و نیز گل‌گهر سیرجان نیز به نتیجه نرسید، زیرا وی گزارشی کلی از کاهش آمارهای چنین حوادثی در سطح استان بیان کرد و به این پرسش مشخص جواب نداد، گرچه پیگیری ما درباره این موضوع همچنان جریان دارد.

مرکز شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

بازداشت ۳ نفر از  مسئولان  مرتبط با حادثه مرگ یک کارگر در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان 

علیرضا محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان در تشریح جزییات بازداشت ۳ نفر از مسئولان مرتبط با حادثه مرگ یک کارگر در معدن مس سرچشمه گفت: متاسفانه شاهد سومین حادثه منجر به مرگ کارگران در ۴۰ روز گذشته در شرکت مس بوده ایم و به همین علت طی بازدید از محل وقوع حادثه و بررسی و علت حادثه، ۳ نفر از مسئولان مرتبط با این حادثه بازداشت شدند.

 وی بیان داشت: در پی حادثه‌ای که در تاریخ ۱۹ شهریورماه امسال  در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان رخ داد، طی بازدید میدانی از محل وقوع حادثه از نزدیک موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

 محمدی بیان کرد: در این رابطه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان تشکیل شده است و پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی افزود: در این حادثه قصوراتی از ناحیه شرکت پیمانکاری بوده و علت و عوامل حادثه کماکان در حال بررسی و به محض روشن شدن موضوع، حتما دستگاه قضایی با افراد افراد خاطی و مقصر در این حادثه در هر سطح مدیریتی قاطعانه و با جدیت و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد:  شرکت‌های پیمانکاری موظف هستند آموزش‌های لازم را قبل از کار و حین کار با نظارت ایمنی انجام دهند و به طور کامل دستگاه‌های نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار