مردعلی با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ درصد خدمات بنیاد علوی در کرمان گفت: کرمان، اولین استانی است که خدمات بنیاد علوی را به خود اختصاص داده است.

محسن مردعلی در مراسم آغاز بزرگ ترین رزمایش مشترک اردوهای جهادی پزشکی در عنبرآباد، گفت: بنیاد علوی در واقعه بدنه و بازوی توانمندسازی محرومین و محرومیت زدایی می باشد که وابسته به بنیاد مستضعفان و منصوب به دفتر نهاد رهبری است.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی در حوزه های مختلف خدمات ارائه می دهد، بیان کرد: از پارسال ما تغییراتی در رویکردهای این بنیاد در حوزه توانمندسازی محرومین و محرومیت زدایی انجام دادیم و بر همین اساس اقدامات ما بر مبنای ۳ رویکرد متمرکز شد.
جانشین بنیاد علوی کشور ادامه داد: اولین اولویت بنیاد بر روی اشتغالزایی و پیشرفت مناطق محروم آن هم متناسب با ظرفیت ها، توان مردم و برخورداری از نیروهای مستعد است و بر همین اساس ایجاد اشتغال پایدار با این رویکرد را دنبال می کند.

وی با یادآوری این مطلب که اولویت اول بنیاد در محرومیت زدایی در زمینه اقتصادی و اشتغالزایی است، بیان کرد: طی امسال با تشکیل ۵ تیم در نظر داریم بیش از ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را با توان مردم ایجاد کنیم.

جانشین بنیاد علوی کشور دومین اولویت بنیاد علوی را در حوزه خدمات درمانی و سلامت برشمرد و بیان کرد:‌ بدین منظور خدمات تخصصی سلامت با همکاری بخش خصوصی و دولتی و گروه های جهادی به مردم ارائه می شود تا شاهد ارتقای شاخص های سلامت متناسب با سطح کشور باشیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شاخص های سلامت در حوزه دهان و دندان از سطح جهانی پایین تر است، بنابراین بخشی از خدمات بنیاد علوی به حوزه دهان و دندان اختصاص داده شده است.

مردعلی بیان کرد: امسال در نظر داریم برای۲۵۰ هزار نفر  اقدامات درمانی و مراقبتی را انجام دهیم‌ و در حوزه تخصصی چشم نیز با همکاری گروه های جهادی ۳۰۰ هزار نفر  از خدمات ویزیت، درمان، لنز و جراحی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه زنان و زایمان نیز طی امسال، ۱۶۰ هزار نفر از مادران شیرده و باردار نیز تحت خدمات این بنیاد قرار می گیرند و بخشی از خدمات حوزه درمانی و سلامت نیز به گوش اختصاص داده شده است تا کودکان ۳ تا ۵ سال از این خدمات بهره مند شوند.

جانشین بنیاد علوی کشور خاطرنشان با بیان اینکه بنیاد علوی ارائه خدمات پزشکی از راه دور را نیز دنبال می کند، یادآور شد: تمرکز بنیاد علوی طی امسال در کمک به محرومان و محرومیت زدایی بر روی اشتغال زایی، ارتقای شاخص های سلامت و ارتقای عدالت آموزشی است.

وی اضافه کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته رتبه های برتر کنکور اغلب از مناطق محروم هستند که این مهم به دلیل کیفیت آموزش است و اگر دسترسی به محتوا و معلم مناسب فراهم شود  دانش آموزان بیشتری در رشته های خوب قبول می شوند و پس از فارغ التحصیلی می توانند به کسب و کار خوب مشغول شوند و در نتیجه این مهم باعث انقطاع فقر در خانواده های محروم می شود.

مردعلی با اشاره به حمایت بنیاد علوی از دانش آموزان مناطق محروم و کمک به تحصیل دانش آموزان ترک تحصیل کرده، بیان کرد: طی امسال، ۳۷۴ هزار دانش آموز از خدمات بنیاد علوی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد خدمات بنیاد علوی در استان کرمان صورت گرفته است، بنابراین استان کرمان اولین استانی است که خدمات بنیاد علوی را به خود اختصاص داده است.

 جانشین بنیاد علوی کشور گفت: در نظر داریم تا پایان  امسال در استان کرمان در حوزه اشتغال ۵ هزار طرح اشتغال زایی را اجرا کنیم و با اشتغال های خُرد، کارگاهی و بنگاهی زنجیره ای از اشتغال زایی را در این استان تشکیل دهیم و بر همین اساس برای بیش از ۱۵ هزار اشتغالزایی کنیم.

وی افزود: همچنین در حمایت از دانش آموزان مناطق محروم استان کرمان نیز ۵ هزار دانش آموز در زمینه استعداد سنجی و آموزشی تحت پوشش این بنیاد قرار می گیرند.

مردعلی گفت: این نوید را به مردم مناطق محروم کرمان می دهیم که با توانمندسازی گروه های جهادی و تامین تجهیزات با کمک دانشگاه های علوم پزشکی و گروه های جهادی بومی بتوانیم خدمات پزشکی جهادی را دائمی کنیم تا دهک های یک تا چهار از این خدمات بهره مند شوند.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهدای جنوب کرمان، سهم بزرگی در دفاع مقدس داشتند و رشادت های بسیاری انجام دادند.

وی بیان داشت: بزرگ ترین رزمایش مشترک اردوهای جهادی پزشکی با حمایت بنیاد علوی و با همکاری بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه  های علوم پزشکی در زمینه دندانپزشکی، چشم پزشکی و زنان و زایمان در بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد آغاز شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این رزمایش در حوزه درمانی، پزشکی و سلامت است که با پشتیبانی بنیاد علوی و کار جهادی جهادگران جامعه پزشکی از امروز تا روز جمعه اجرا می شود‌.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

وی با اشاره به اینکه این رزمایش، بزرگ ترین خدمات درمانی در استان است، افزود: قرار است در این اردو به مردم ۵ شهرستان جنوبی و یک شهرستان شرقی به کمک متخصصین در رشته های زنان، چشم پزشکی و دندانپزشکی  به همت ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی خدمات ارائه دهیم.

سردار نظری هدف از برگزاری این رزمایش را اجرای تکلیف و رسالت در مقابل مردم به کمک به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: مردمی کردن خدمت به مردم، هدف ما است که در اقشار بسیج وجود دارد.

وی تصریح کرد: این کار جهادی ادامه دهنده کار شهدا، مخصوصا شهید سلیمانی است و خدمت به مردم و محرومیت زدایی یکی از کارهای  شهدا بود و آن ها جانشان را برای خدمت به مردم فدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار