مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در کرمان حدود ۵ هزار و ۶۰۱ تعاونی فعالیت می‌کنند که فرصت‌های شغلی آن ۷۲ هزار و ۱۲۶ نفر است.

نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ظهر چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه برگزار شد.

امیر حسن‌زاده، معاون اقتصادی استاندار کرمان در این مراسم گفت: کار اقتصادی در استان سخت است و نگاه استان باید به تولید باشد و کمک به واحد‌های تولید و تعاونی‌ها در درجه اول اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه کرمان را باید کرمانی‌ها بسازند، افزود: توقع ما از اتاق تعاون بیش از این است و باید  پرشورتر  باشد و فرهنگ تعاونی باید از مدارس آغاز شود، تعاون نتیجه کار تیمی و گفتگو است که می‌تواند در هر حوزه‌ای انجام شود.

حسن‌زاده بیان داشت: تعاونی‌ها، باید از تولید سنتی فاصله گرفته و در تولید ارزش افزوده تلاش کنند و صنایع پایین دستی با کمک تعاونی‌ها در استان ایجاد شود.

 وی گفت: مهم ترین کار در حوزه تعاونی‌ها، ایجاد تفکر تعاونی است و فرهنگ تعاون باید در جامعه نهادینه شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: استان کرمان، دارای صنایع معدنی زیادی است که باید شرکت‌ها برای افزایش تولید بهتر، نیروی انسانی متخصص را آموزش دهند و علاقه‌مندان به کارآفرینی را کشف و امید به آینده را در جوانان افزایش دهند. 

مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: حوزه تعاون، بهترین و بزرگ ترین مصداق برای تحقق شعار سال است و اقتصاد تعاونی، اقتصاد مردمی‌تری نسبت به اقتصاد دولتی و خصوصی است و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان حوزه‌های غیرمولد را تجمیع کند. 
وی افزود: بدنه اصلی حوزه تعاون در استان پرکار است و امید داریم در برنامه هفتم نسبت به بخش تعاون که گره‌گشای مشکلات اقتصاد کشور است توجه ویژه‌ای شود. 

مصباح گفت: در استان کرمان حدود ۵ هزار و ۶۰۱ تعاونی فعالیت می‌کنند که فرصت‌های شغلی آن ۷۲ هزار و ۱۲۶ نفر است و سهم بین ۷ تا ۸ درصدی استان را در حوزه اشتغال داریم.

وی افزود: تعاونی‌هایی که پارسال در استان  تشکیل شد با رشد نسبی نسبت به سال قبل آن به ۱۰۲ تعاونی رسیده و از ابتدای امسال، ۲۴ تعاونی جدید در استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان کرمان در سطح کشور جزو استان‌های برتر در حوزه کشاورزی بوده است و طی امسال ۲۱ تعاونی برتر ملی بودند که یک مورد متعلق به استان کرمان است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار