معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه سقف افزایش نان ۲۵ درصد است، گفت: باید مراحل اداری برای افزایش قیمت نان انجام شود تا قیمت جدید را اعلام کنند.

امیر حسن‌زاده امروز در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان گفت: با وجود خشکسالی‌ها، اما تولید گندم در استان کرمان را همچنان داریم و امیدواریم هم نانوایان ما، نان خوب را به‌دست مردم برسانند و ما هم نان را به‌درستی مصرف کنیم. 

وی با قدردانی از تلاش کشاورزان در استان کرمان برای تولید گندم بیان داشت: ۲۴۲ هزار تن خرید گندم دولتی در استان کرمان داشتیم و حدود ۹۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت نان از سال ۱۴۰۰ افزایش نداشته و نانوایان ما با مشکلاتی مواجه هستند، از این رو افزایش قیمت نان به عنوان یک مطالبه در استان کرمان بوده است و چهار بار هم در تهران مطالبه کرده‌ایم که مجوز افزایش قیمت نان برای سراسر کشور صادر و کار کارشناسی انجام شده است. 

حسن‌زاده با بیان اینکه سقف افزایش نان ۲۵ درصد است، ابراز داشت: یک‌سال کار کارشناسی برای افزایش قیمت نان انجام و مکاتبه‌ها هم انجام شده است و باید مراحل اداری انجام شود تا قیمت جدید نان اعلام شود. 

وی با اشاره به اینکه از بازار خرید می‌کنم تا ببینم در بازار چه خبر است، اظهار کرد: کاسبانی را می‌بینیم که با انصاف کار می‌کنند و مردم هم راضی هستند، اما در یک شب به یک نانوایی رسیدم که متوجه شدم، آرد از نانوایی بیرون می‌رود و این اصلا درست نیست، زیرا دولت یارانه آرد را می‌دهد و باید نان دولتی به دست مردم برسد نه اینکه آرد دولتی را به شکل آزاد بفروشند.

حسن‌زاده بر حفظ حرمت نان تاکید کرد و گفت: قیمت آرد دولتی خوب است و با قیمت آزاد تفاوت دارد و متقاضیان زیادی برای دریافت آرد دولتی در استان کرمان داریم. 

وی همچنین ارائه آموزش به نانوایان را امری لازم و ضروری خواند و بر ارائه آموزش‌های هدفمند و در نقاط کلیدی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
وسط سال نباید قیمت ها افزایش یابد
آخرین اخبار