نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زیارت عاشورا یک گنج‌نامه فضائل انسانی در اخلاق، سیاست، مبانی اعتقادی، عبادت، بندگی، دلسوزی نسبت به مخلوقات عالم و مخصوصاً در شناخت ولایت اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جمع کارکنان لشکر ۱۶ زرهی ارتش گفت: ما وقتی زیارت عاشورا را دنبال می‌کنیم منابع عظیمی را به ما نشان می‌دهد که ما نیازمند آنها هستیم، یعنی این گونه نیست که زیارت عاشورا را صرفاً برای ثواب بخوانیم، بلکه هر جمله زیارت عاشورا خط و رسم زندگی را ایجاد می‌کند و با زیارت عاشورا ما برای خودمان چشم‌انداز درست می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: چهره‌های شاخص طول تاریخ اعم از علما و عرفا هر چه دارند از زیارت عاشورا دارند، برای مثال شهید حاج قاسم سلیمانی که این گونه آبرومند، عزیز و بزرگ شد، یکی از عناصر و ویژگی‌های شخصیت ایشان همین نگاه زیارت عاشورایی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یا برای مثال شهید رئیسی چه ویژگی داشت که این گونه برجسته شد و در دل‌ها نفوذ کرد؟ پاسخ است که ایشان با زیارت عاشورا سر و کار داشته است، ایشان علیرغم همه فشار‌های کاری، نسبت به قرائت زیارت عاشورا، دعای کمیل، زیارت جامعه و زیارت حرم امام رضا (ع) اهتمام جدی داشتند.

وی اضافه کرد: زیارت عاشورا تنها نیست، یک چیز‌های دیگری هم در کنار آن است که باعث کامل شدن این مجموعه می‌شود، برای مثال زیارت وارث مقدمه‌ای برای ورود به زیارت عاشوراست، در زیارت وارث بحث ریشه‌ها مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: ما معتقدیم صهیونیست‌ها ریشه ندارند، صهیونیست‌ها ملت نیستند، ملت یعنی کسانی که تیره و تبار دارند و خانواده‌های ریشه‌دار در آن بوده‌اند، صهیونیست‌ها دولت هم ندارند، برای اینکه دولت شامل یک مجموعه منتخبان و فرهیختگان است که ملت آنها را انتخاب کرده‌اند.

امام جمعه قزوین گفت: صهیونیست‌ها یک پایگاه برای منافع مشترک انگلیس، آمریکا و مستکبران عالم است، اینها خودشان هویتی ندارند، بلکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها یک پایگاه به نام رژیم منحوس صهیونیستی دارند که این پایگاه بزرگ‌تر از پایگاه‌های دیگرشان است، به همین دلیل سیبل موشک‌های جدی مقاومت است.

وی یادآور شد: این غده سرطانی در پیکره ممالک اسلامی ایجاد شده تا ممالک اسلامی نتوانند محکم باشند، رشد کنند و متحد و منجسم گردند، رژیم صهیونیستی با این ایده ایجاد شده است، اما اکنون شمارش معکوس این ایده شیطانی مستکبران آغاز شده و زمان برچیده شدن این غده سرطانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در یک کلام باید گفت صهیونیست‌ها هویت ندارند، هر کدام از آنها از یک کشور به سرزمین‌های اشغالی آمده‌اند، اما هر کدام از ما هویتی داریم که وصل به آن هویت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: در زیارت وارث تبار و ریشه‌های امام حسین (ع) ذکر شده است، در زیارت وارث آمده «السلام علیک یا وارث آدم صفوه الله، السلام علیک یا وارث نوح نبی الله، السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیل الله»، اینها ریشه و تبار امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: هر پیغمبری که آمد کتاب‌های پیغمبران قبلی را قبول داشت، پیغمبر قبلی را تصدیق کرد، پیغمبر پس از خود را معرفی کرد و پیغمبر خاتم را هم بشارت داد، برای مثال خدای متعال در آیه ۶ سوره صف فرموده «وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جَاءَهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ قَالُوا هَذَا سِحْرٌ مُبِین»، یعنی (و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت اى فرزندان اسرائیل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‌کنم و به فرستاده‏‌اى که پس از من مى‌‏آید و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلایل روشن آورد گفتند این سحرى آشکار است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه می‌فرماید عیسی بن مریم (س) می‌گوید‌ای بنی اسرائیل، من از طرف خدا آمده‌ام، من تورات را تصدیق می‌کنم و بشارت می‌دهم رسولی را که نام او احمد است، بنابراین این اتصال را در این آیه مشاهده می‌کنید که حضرت عیسی (ع) پیشینیان را تصدیق و چشم‌انداز آینده را معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در میان ائمه (ع) نیز همین طور است، هر امامی امام قبل از خود را تصدیق می‌کند، امام بعد از خود را معرفی می‌کند و امام زمان (عج) را هم بشارت می‌دهد، ما هم وصل به این تیره و تبار هستیم، در زیارت عاشورا این ارتباط و اتصال و آن جایگاه مأموریتی و مسئولیتی خود را پیدا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم «السلام علیک یا اباعبدالله (ع)، السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن امیرالمؤمنین (ع)»، همه اینها به معنای معرفی ریشه و تبار است، این اتصال امام حسین (ع) به پیامبر (ص) و همه انبیاء است، زیارت وارث نیز همین ریشه‌ها را مفصل مطرح کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم «السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره»، یعنی حسین جان این خونی که از تو بر زمین ریخت، خون خداست، چرا که تو همه چیزت خدایی بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: وقتی رزمندگان اسلام حماسه بزرگ فتح‌المبین را آفریدند، امام (ره) برای تشکر فرمودند من دست و بازوی رزمندگان اسلام را که دست خدا بالای آن است می‌بوسم و به این بوسه افتخار می‌کنم.

وی عنوان کرد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی (حفظه الله) فرمودند امام (ره) یک عارف است، عارف دست انسان را نمی‌بوسد، امام دست رزمنده را تجلی قدرت خدا می‌بیند و بوسه بر قدرت خدا می‌زند، بخاطر اینکه معتقد است‌ای رزمندگان اسلام، این شما نبودید که تیر انداختید، این خدا بود که تیر انداخت، این معنا در آیه ۱۷ سوره انفال آمده که خدا فرموده «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى»، یعنی (چون ریگ به سوى آنان افکندى تو نیفکندى بلکه خدا افکند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بنابراین خون امام حسین (ع) خونخواه و مطالبه‌گر دارد، مطالبه‌گر آن خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: زمانی که امام حسین (ع) در مدینه بود و به آن حضرت گفتند با یزید بیعت کن، حضرت تبارشناسی کرد و به حاکم مدینه گفت ایهاالامیر، من اهل بیت نبوت هستم، در خانه ما فرشتگان وحی رفت‌وآمد می‌کردند، ما اهل قرآن هستیم، اما یزید یک آدم فاسق و شراب‌خوار است که خون به ناحق می‌ریزد و علناً فسق و فجور می‌کند. 

وی تأکید کرد: حضرت در ادامه فرمود هر کس از سنخ من و از تیره و تبار من است با هر کسی که از تیره و تبار یزید است، کنار نمی‌آید و بیعت نمی‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: منظور امام (ع) این است که تا قیامت آدم‌هایی که از جنس من هستند و دغدغه‌های مرا دارند، با هر کسی که از تیره و تبار یزید است بیعت نمی‌کند، ما در زیارت عاشورا اینها را می‌بینیم، ما در زیارت عاشورا چهره کریه مستکبران آمریکایی و خونخواران صهیونیستی را می‌بینیم، اگر اینها را نبینیم گویا داریم ورد می‌خوانیم و زیارت حماسی نمی‌خوانیم، اما اگر اینها را ببینیم به روز هستیم، آن کسی که دغدغه دفاع از حرم را دارد، با زیارت عاشورا خود را به روز نگه داشته است، آن کسی که دلسوز بچه‌های یتیم و آواره غزه است، به روز شده توسط زیارت عاشوراست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در زیارت عاشورا ما اصرار داریم بگوییم یا امام حسین (ع)، از قدیم و آبا اجداد ما با تو بوده‌اند و تا قیامت هم نسل ما با تو خواهند بود، در زیارت عاشورا ما برای دشمنان امام (ع) نیز همین صحنه را درست می‌کنیم و می‌گوییم دشمنان تو از قابیل و فراعنه شروع شدند و تا ابد ادامه پیدا می‌کنند، اگر ما این را به روز نکنیم گویا داریم پشت به قبله نماز می‌خوانیم، چنین نمازی باطل است.

وی اظهار کرد: علامه شهید مطهری پیش از انقلاب در یک سخنرانی فرمودند یزید زمان ما و شمر زمان ما صهیونیست‌های اسرائیلی هستند، زیارت عاشورا برای این است که ما را به اینجا برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: ما باید کرامت داشته باشیم، سهمی از کرامت ما در آیات قرآن است، قرآن بیش از ۶۲۰۰ آیه دارد، یعنی خدا بیش از ۶۲۰۰ بسته کرامتی در قرآن برای ما قرار داده است، در یک معنای دیگر، معدن این کرامت امام حسین (ع) است، در زیارت عاشورا می‌خوانیم که یا اعبدالله (ع) ما نیازمند کرامت تو هستیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زیارت عاشورا نفرین می‌کنیم بر همه کسانی که «اَسرَجَت وَ اَلجَمَت وَ تَنَقّبَت لِقِتالِک»، یعنی تجهیز شدند، به اسب‌هایشان لجام زدند، به صورت‌هایشان نقاب زدند و آماده برای کشتن امام (ع) شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر ما بمب‌های آمریکایی بر سر مردم غزه را در این کلمات نبینیم، زیارت عاشورا نمی‌خوانیم، بلکه ورد می‌خوانیم، اما اگر این کلمات را در زیارت عاشورا دیدیم، یعنی در مقابل شرارت‌های آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها قرار داریم و ما را به رزمندگان مقاومت در سراسر عالم پیوند می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار