مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۷۰۰ سالمند دارای بیماری خاص و سخت درمان در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مختلف بهره مند می‌شوند.

روح الله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقای سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۸ هزار و ۷۸۶ سالمند، مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند، اظهار داشت: این افراد شامل ۱۸ درصد از کل سالمندان استان هستند.

صالحی با بیان اینکه از کل سالمندان تحت حمایت کمیته امداد هفت هزار و ۶۶ نفر ساکن شهر و ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر ساکن روستاها هستند، افزود: این آمار شامل ۴۰ درصد از کل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.

وی با اشاره به خدمات تکریمی کمیته امداد در حمایت از سالمندان نیز تصریح کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی برای ارایه خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌ نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی گفت: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، دیدار با خانواده‌های دارای سالمند، تامین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار از جمله خدماتی است که در حمایت از این گروه هدف ارائه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.