مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هفت هزار و ۳۰۲ سالمند تحت پوشش سازمان هستند که علاوه بر دریافت مستمری از کمک هزینه درمان، ودیعه مسکن، بهبود تغذیه، وسایل کمک توانبخشی، لوازم ضروری زندگی، بسته‌های حمایتی، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم و مراقبت‌های ویژه بهره مند می‌شوند.

روح اله خدابنده لو روز سه شنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان، گفت: زنجان براساس اعلام مرکز آمار در سال ۱۳۹۷ جزء ۱۰ استان اول دارای جمعیت سالمند در کشور است .

وی اضافه کرد: با شناسایی نیازها و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به ساماندهی سالمندان می توان گامهای خوبی برای بهبود وضعیت، ارتقای سطح کیفی خدمات و توانمندسازی سالمندان برداشت.

این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه های مهم اجرا شده در سال گذشته برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی برای سه هزار سالمند بود.

خدابنده لو افزود: این برنامه با هدف ارتقای سطح سلامت سالمندان و ترویج زندگی سالم، کاهش میزان مرگ و میر ناشی از عوارض سالمندی و معلولیت ها در سالمندان و بهره مندی آنان از کیفیت زندگی بهتر از جنبه های مختلف در دوران سالخوردگی برگزار شد که در سال جاری نیز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برنامه پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی به صورت آموزش حضوری با محتوای آموزشی معین توسط ۳۵ تسهیلگر و کارشناس هفت شهرستان توسط مراکز مثبت زندگی به گروههای هدف اصلی شامل میانسالان و سالمندان آموزش داده می شود تا موجب افزایش آگاهی و تغییر نگرش و رفتار افراد سالمند شود.

خدابنده لو اجرای طرح های توانمندسازی سالمندان با هدف آموزش فعالیت های روزمره زندگی، تامین فناوری کمکی اعم از وسایل کمک توانبخشی در زندگی روزمره بر حسب میزان عملکرد سالانه و اجرای برنامه مراقبان رسمی و غیر رسمی سالمند را از جمله برنامه های بهزیستی برای سالمندان ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون سه مرکز شبانه روزی سالمندان زنان و مردان در شهر زنجان و هیدج و ۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در زنجان در زمینه خدمات به سالمندان فعالیت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.