سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: عرضه شیرخشک مطابق قیمت مصوب سازمان غذا و دارو درج شده روی قوطی است و با ارائه کدملی یا شناسنامه نوزاد توزیع می‌شود.

اسماعیلی گفت: داروخانه با ثبت کدملی کودک در سامانه بیمه سلامت شیرخشک را به‌صورت یارانه‌ای عرضه می‌کند و اتباع مجاز نیز بر اساس شناسه یکتای اتباع می‌توانند از یارانه شیرخشک بهره‌مند شوند.
 
 این مسئول ادامه داد: داروخانه‌ها موظف هستند اطلاعات لازم را نسبت به بهره‌مندی مصرف‌کننده از یارانه شیرخشک به مردم ارائه دهند و مصرف‌کنندگان نیز جهت مشاهده داروخانه‌های مجاز عرضه شیرخشک با سایت معاونت یا مدیریت غذا و داروی محل سکونت خود مراجعه کنند.
 
 وی تصریح کرد: هر نوزاد ۱۰ عدد شیرخشک در ماه به‌صورت یارانه‌ای (بیمه) سهمیه دارد و ۱۰ عدد هم به‌صورت غیریارانه‌ای سهمیه نوزاد بوده و این درصورتی‌که سهمیه بیمه‌ای خود را استفاده کرده باشد به آن تعلق می‌گیرد.
 
 اسماعیلی عنوان کرد: جهت دریافت شیرخشک به‌همراه‌داشتن مدارک هویتی پدر (اصل شناسنامه - کارت ملی) یا شناسنامه کودک را به مسئول مربوطه در سطح داروخانه‌ها ارائه دهید.
 
 سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه شیرخشک می‌توانند موارد را با شماره گیری سامانه تلفنی ۱۹۰ یا از طریق پیام‌رسان بله و ایتا به شماره ۰۹۰۵۴۹۴۳۹۵۰ و همچنین به معاونت یا مدیریت غذا و داروی شهر محل سکونت خود اطلاع دهند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، شیرخشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار