سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره حضور نوبخت در دولت چهاردهم اظهار کرد: روی این قضیه رایزنی‌های مختلفی را انجام می‌دهیم.

جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیروزی آقای مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: آن چیزی که در رسانه‌ها تحت عنوان دولت اصلاح‌طلب مطرح شده چندان مقبول نیست، چون قرار است دولت آقای پزشکیان یک دولت فراگیر باشد.

وی اظهار کرد: تمام جریان‌های سیاسی ازجمله احزابی مثل حزب اعتدال و توسعه در این انتخابات به کمک جریان اصلاح‌طلب و آقای پزشکیان آمدند بنابراین آن چیزی که در این فرایند وجود داشت این بود که مردم به جهت اجتناب از برخی گرفتاری‌ها و معضلات و به امید باز شدن و گره‌گشایی چه در امور داخلی و چه در بحث باز شدن تحریم‌های خارجی به این جریان روی آوردند.

نماینده مجلس نهم افزود: شاید رویکرد مردم به این جریان از سر امید بود؛ امید به اینکه شاید بتوان گره‌ها را باز کرد و بیش از آنکه توجه به مقولات سیاسی باشد توجه به مقولات اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی بود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: ما انتظار داریم این دولت از افراط و تفریط اجتناب کند و نیرو‌های کارشناس را به‌کار گیرد و همان‌گونه که آقای پزشکیان وعده داده بتوانیم یک جریان آرام، اما کارشناسی را در بستر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جاری کنیم.

هروی اظهار کرد: انتظار ما از آقای پزشکیان یک فرایند خردورزانه و خردمندانه است تا براساس نگرش‌های افراطی و مبتنی بر اصلاح‌طلبی صرف نباشد.

وی بیان کرد: نگرش اصلاح‌طلبی را ما هم می‌پذیریم از این جهت که بتواند در فضای موجود اصلاحات ایجاد کند، اما نه به معنای صرف و سیاسی که خواسته باشد تحزب‌گرایی افراطی را به جهت اهداف حزبی دنبال کند.

 سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: استقبالی که مردم از آقای پزشکیان کردند برای این بود که ما بتوانیم با روند اصلاحات در فضای موجود به یک روند معتدل و اعتدالی دست پیدا کنیم و جامعه احساس کند تمام ظرفیت‌ها از اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی به‌کار گرفته شوند تا بتوانیم همه را مجاب کنیم لذا از دولت آینده می‌توان انتظار داشت که یک دولت فراگیر برای رفع مشکلات موجود جامعه و رضایتمندی هرچه بیشتر گروه‌های مردمی باشد. این دولت باید زمینه‌های رقابتی را رها کند و نگرش‌های رفاقتی را جایگزین کند. 

هروی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا از حزب اعتدال و توسعه در دولت حضور خواهند داشت؟ گفت: ما برخی از عزیزان را پیشنهاد کردیم، چون هدف ما این بود که با تشکیل دولت آقای پزشکیان، ایشان را کمک کنیم که یکی از راه‌های کمک معرفی نیرو‌های توانا، کارشناس و زبده‌ای است که بتوانند رئیس‌جمهور منتخب را یاری کنند.

وی درباره حضور آقای نوبخت در دولت آقای پزشکیان اظهار کرد: روی این قضیه رایزنی‌های مختلفی را انجام می‌دهیم و حزب اعتدال و توسعه از هیچ کمک و مساعدتی در جهت یاری رساندن از طریق نیرو‌های کارشناس خود به دولت چهاردهم دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار