سفیر ایران در ژنو، در بیانیه مشترکی، صهیونیسم را یکی از مظاهر نژاد پرستی دانست چرا که حقوق بشر فلسطینیان را به صورت گسترده نقض کرده است.

علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو، در نشست شورای حقوق بشر که با حضور گزارشگر ویژه نژادپرستی برگزار شد، به نمایندگی از تعدادی کشورهای اسلامی و برخی کشورهای مستقل بیانیه مشترکی را با محوریت ضرورت احیای قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل در راستای شناسایی صهیونیسم به عنوان یکی از اشکال نژادپرستی قرائت کرد.

در این بیانیه مشترک همچنین با اشاره به گزارش سال ۲۰۱۷ کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا (یونسکوا)، اسرائیل به عنوان «رژیم آپارتاید» در برابر فلسطینیان شناسایی و تصریح شده است که ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید یک قاعده آمره در حقوق بین الملل بوده و همچنین نقض آشکار اهداف و اصول منشور ملل متحد است. در این بیانیه مشترک از جامعه بین المللی خواسته شده است تا اقدام قاطع علیه نهادهای اسرائیلی مرتکب جنایت علیه بشریت انجام دهد.

این ابتکار گامی مهم در راستای احیای مفاد اصلی قطعنامه ۳۳۷۹ یا قطعنامه شناسایی صهیونیسم به عنوان شکلی از نژادپرستی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار