رئیس جمهور منتخب گفت: مصمم به اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور در سفر شهید رئیسی به سریلانکا هستیم

آقای «رانیل ویکره مسینگه» رئیس جمهور سریلانکا بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری و کسب اعتماد مردم ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور سریلانکا ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور فقید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تصریح کرد: ضایعه فقدان دکتر رئیسی برای دولت و ملت سریلانکا بسیار غم‌انگیز و تاسف‌بار بود و امیدواریم بتوانیم اهداف ترسیم شده با دولت رئیس جمهور فقید را با جنابعالی به سرانجام برسانیم.

رئیس جمهور منتخب نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از تماس و پیام تبریک رئیس جمهور سریلانکا و همچنین ابراز همدلی و همدردی دولت و ملت این کشور در پی شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران و سریلانکا تجریبات بسیار موفق و ارزشمندی در همکاری‌های دوجانبه از جمله در مبادله خدمات فنی-مهندسی در احداث پروژه عظیم چند منظوره سد و نیروگاه اومایا دارند که امیدواریم بتوانیم در دولت جدید در مسیر تقویت این همکار‌ی‌ها گام برداریم.

دکتر پزشکیان همچنین با اشاره به توافقات بسیار ارزشمند صورت گرفته در سفر رئیس جمهور شهید به سریلانکا بر اهتمام دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اجرای کامل این توافقات تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار