مخبر حمایت از هوش مصنوعی را نه فقط وظیفه دولت بلکه از جمله اولویت‌های حاکمیت دانست و بر تسریع در تشکیل جلسات شورای ملی راهبری هوش مصنوعی تاکید کرد. 

مخبر سرپرست ریاست جمهوری، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف سازمان ملی هوش مصنوعی، در نخستین جلسه «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» شرکت کرد و در جریان آخرین دستاورد‌ها و کاربرد‌های هوش مصنوعی در حوزه‌های پزشکی، رسانه، اقتصاد، صنعت قرار گرفت.

سرپرست ریاست جمهوری در مراسم افتتاح رسمی سازمان ملی هوش مصنوعی، با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید، رشد حوزه هوش مصنوعی را مدیون توجه و حمایت‌های ایشان دانست و بر تلاش متخصصان و کارشناسان برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به جایگاه ۱۰ کشور برتر این حوزه تاکید کرد.

زمینه‌سازی برای تقویت حضور بخش خصوصی در زمینه هوش مصنوعی، ایجاد بنگاه‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری مناسب در بخش هوش مصنوعی و سیاست‌گذاری صحیح جهت حمایت از فعالان این حوزه، رفع موانع، رصد و هدایت‌گری دولت از دیگر تاکیدات دکتر مخبر در این جلسه بود. 

سرپرست ریاست جمهوری حمایت از هوش مصنوعی را نه فقط وظیفه دولت بلکه از جمله اولویت‌های مجموعه حاکمیت دانست و بر تسریع در تشکیل جلسات بعدی شورا تاکید کرد.

ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» دوازدهم تیرماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار