راه‌های ارتباطی مهرستان همتی مضاعف می‌طلبد

بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار نیز هموار شود.

نواب بارکزهی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان بیان کرد: محور مواصلاتی شهرستان مهرستان به بختی که نهایتاً به بخش ایرندگان خاش متصل می‌شود در سال ۱۳۸۸ توسط اداره راه‌وترابری وقت بازگشایی و در حوزه زابلی مهرستان کنونی آسفالت شد.
 
وی افزود: همچنین ۱۵ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۲ روکش آسفالت شد و از اسفندماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۱ مقدار هفت کیلومتر مسیر کوهستانی و صعب‌العبور بااعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بازگشایی شد که این بازگشایی ۱۲ کیلومتر از مسیر قبلی می‌کاهد و پنج کیلومتر از این مسیر در حوزه مهرستان زیرسازی و ابنیه‌سازی شده است و به‌محض تأمین و تخصیص اعتبار آماده آسفالت است.
 
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان تصریح کرد: تنها پنج کیلومتر بخش آسیب‌دیده جاده در حوزه استحفاظی شهرستان مهرستان واقع شده است و باقی ۱۵ کیلومتر آن مربوط به بخش ایرندگان از توابع شهرستان خاش و روستاهای نیلگان و باغک و حوزه سر کور تا مرز مهرستان و چندین روستای اقمار این بخش است و بیشترین روستاها ومترددین در این بخش قرار دارند.
 
وی اذعان کرد: پس از هر بارندگی باتوجه‌به خاکی و شنی بودن انتهای مسیر در صورت انسداد و آب بردگی یا انسداد، جاده توسط راهداران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهرستان بازگشایی می‌شود.
 
بارکزهی ادامه داد: هفت کیلومتر راه صعب‌العبور و کوهستانی بازگشایی شد که این بازگشایی در حوزه مشترک بین دو شهرستان مهرستان و خاش است که ۱۲ کیلومتر از مسافت قدیمی می‌کاهد و با تأمین اعتبار کار زیرسازی و ساخت ابنیه آن انجام خواهد شد با توجه ب به کوهستانی بودن مسیر و وجود سرشاخه‌های رودخانه‌های ایرندگان و ماشکید نیاز به ابنیه زیاد و اعتبار قابل‌توجهی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین منطقه خاکی و شنی در حوزه استحفاظی شهرستان خاش قرار دارد و جاده تابه‌حال زیرسازی و ابنیه‌سازی نشده است اضافه کرد: چنانچه دچار انسداد و آب بردگی شود با همکاری بین دو اداره خاش و مهرستان عملیات بازگشایی بلافاصله انجام می‌شود.
 
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان اظهار کرد: پس از سیلاب اخیر نقاطی که دچار انسداد و آب بردگی شد عملیات بازگشایی آن انجام شده است.
 
وی عنوان کرد: تخصیص اعتبارات در استان انجام می‌شود و ما در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشنهاد می‌دهیم.
 
بارکزهی با اشاره به اینکه بخش آسیب‌دیده زیرسازی شده است گفت: تردد چندانی در این بخش انجام نمی‌شود و باتوجه‌به صعب‌العبور بودن در حوزه ایرندگان خاش تردد از همان مسیر قدیمی انجام می‌شود و جاده قدیمی در حوزه مهرستان زیرساخت مناسب را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار