معاون استاندار:

بزرگان سیستان و بلوچستان باید پرچم دار شرکت در انتخابات باشند

شریفی گفت: بزرگان استان همانند گذشته باید پرچم دار شرکت در انتخابات باشند و مسیر را برای نسل جوان نشان داده و اجازه ندهند گروهک های تروریستی و خارج نشینان برای مدیریت کشورمان نسخه بپیچند.

شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای در هشتم تیرماه بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در دهه های مختلف فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده اند که با فهم متقابل به راحتی توانسته اند از آن عبور کنند بنابراین لازم است اگر از هم دلخوری، انتقاد یا نگرانی داریم باید در این میدان نیز از آن عبور کنیم تا حال خوب در استان تقویت شود.

وی اظهار کرد: بزرگان سیستان و بلوچستان همانند گذشته باید پرچم دار شرکت در انتخابات باشند و مسیر را برای نسل جوان نشان داده و اجازه ندهند گروهک های تروریستی و خارج نشینان برای مدیریت کشورمان نسخه بپیچند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: باید برای حل مسائلی که در حوزه اجتماعی و حکمرانی در استان وجود دارد گفت و گو کنیم؛ قطعا مردم استان با نگاه حشر و مدد در سرحد و نگاه میارجلی در مَکُران مسائل خودشان را حل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نخبگان اجتماعی، علما، صاحبان تریبون و بزرگان این ظرفیت را دارند تا کمک کنند حضور مردم در انتخابات پیش رو ارتقا یابد.

شریفی کم شدن ضریب قومی و مذهبی در سیستان و بلوچستان را نشان از بلوغ مردم استان دانست و افزود: برگ برنده اجتماعی استان قدرت نوظهور یا همان نسل z(جوان) است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان مشارکت شهروندان این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ۴۰ درصد رسید گفت: ۷۶۴ هزار و ۴۲۶ تعرفه رای در این انتخابات مصرف شده است.

رضا شریفی اظهارکرد: میزان مشارکت مردم استان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ درصد رسید و با توجه به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شده می‌توان گفت عدد مشارکت در استان قابل ترمیم و ارتقا است.

وی ادامه داد: اگر دل مردم سیستان و بلوچستان برای آبادانی و خوشنامی استان می تپد باید در عرصه های سیاسی بویژه انتخابات حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شده است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم از اینکه امانتدار آرای مردم و پاسدار حق الناس هستیم. در واقع رکن سلامت یکی از ارکان مهم و حیاتی برای مسوولان استان در انتخابات بوده و بسیار خرسندیم که انحراف در انتخابات استان تقریبا صفر بوده است.

وی به حضور پررنگ رای اولی‌ها در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: ترکیب سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۹ درصد، ۲۶ تا ۳۴ سال ۲۶ درصد، ۳۵ تا ۴۵ سال ۲۶ درصد، ۴۵ تا ۵۵ سال، ۱۹ درصد و بقیه شرکت کنندگان در پای صندوق‌های رای را افراد بالای ۵۶ سال در انتخابات این استان تشکیل داده‌اند.

شریفی با گلایه مندی از حضور کمرنگ بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای بیان کرد: این افراد در حد انتظار برای این دوره از انتخابات حاضر نشدند اما گروه‌های سِنی جوان به عنوان قدرت نوظهور خود را در استان ثابت کردند.

وی با بیان اینکه کنشگری اجتماعی در جنس مشارکت مردم اثر دارد گفت: در این میدان باید هویت اجتماعی خاص سیستان و بلوچستان را پای کار بیاوریم چرا که مشخص است برخی دچار خلا درک مشترک از فضای استان شدند.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ۷۶۴ هزار و ۴۲۶ تعرفه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مصرف شده که از مجموع ۷۳۵ هزار و ۳۵۸ رای صحیح ماخوذه در استان، مسعود پزشکیان ۵۸.۴ درصد آرا،سعید جلیلی ۲۶.۲۸ درصد آرا، محمدباقر قالیباف با ۱۱.۶۳درصد آرا و مصطفی پورمحمدی ۰.۵۷ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۷ درصد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری با کارت ملی و ۲۳ درصد با شناسنامه رای دادند، از این رو برای انتخابات پیش‌رو افرادی که کارت ملی ندارند با شناسنامه می‌تواند رای دهند.

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار