بهبود وضعیت راه‌های روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق کمک کرده تا مسیر استان برای دستیابی به توسعه پایدار نیز هموار شود.

نواب بارکزهی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان بیان کرد: محور مواصلاتی شهرستان مهرستان به بختی که نهایتاً به بخش ایرندگان خاش متصل می‌شود در سال ۱۳۸۸ توسط اداره راه‌وترابری وقت بازگشایی و در حوزه زابلی مهرستان کنونی آسفالت شد.
 
وی افزود: همچنین ۱۵ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۲ روکش آسفالت شد و از اسفندماه ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۱ مقدار هفت کیلومتر مسیر کوهستانی و صعب‌العبور بااعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال بازگشایی شد که این بازگشایی ۱۲ کیلومتر از مسیر قبلی می‌کاهد و پنج کیلومتر از این مسیر در حوزه مهرستان زیرسازی و ابنیه‌سازی شده است و به‌محض تأمین و تخصیص اعتبار آماده آسفالت است.
 
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان تصریح کرد: تنها پنج کیلومتر بخش آسیب‌دیده جاده در حوزه استحفاظی شهرستان مهرستان واقع شده است و باقی ۱۵ کیلومتر آن مربوط به بخش ایرندگان از توابع شهرستان خاش و روستاهای نیلگان و باغک و حوزه سر کور تا مرز مهرستان و چندین روستای اقمار این بخش است و بیشترین روستاها ومترددین در این بخش قرار دارند.
 
وی اذعان کرد: پس از هر بارندگی باتوجه‌به خاکی و شنی بودن انتهای مسیر در صورت انسداد و آب بردگی یا انسداد، جاده توسط راهداران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهرستان بازگشایی می‌شود.
 
بارکزهی ادامه داد: هفت کیلومتر راه صعب‌العبور و کوهستانی بازگشایی شد که این بازگشایی در حوزه مشترک بین دو شهرستان مهرستان و خاش است که ۱۲ کیلومتر از مسافت قدیمی می‌کاهد و با تأمین اعتبار کار زیرسازی و ساخت ابنیه آن انجام خواهد شد با توجه ب به کوهستانی بودن مسیر و وجود سرشاخه‌های رودخانه‌های ایرندگان و ماشکید نیاز به ابنیه زیاد و اعتبار قابل‌توجهی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین منطقه خاکی و شنی در حوزه استحفاظی شهرستان خاش قرار دارد و جاده تابه‌حال زیرسازی و ابنیه‌سازی نشده است اضافه کرد: چنانچه دچار انسداد و آب بردگی شود با همکاری بین دو اداره خاش و مهرستان عملیات بازگشایی بلافاصله انجام می‌شود.
 
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهرستان اظهار کرد: پس از سیلاب اخیر نقاطی که دچار انسداد و آب بردگی شد عملیات بازگشایی آن انجام شده است.
 
وی عنوان کرد: تخصیص اعتبارات در استان انجام می‌شود و ما در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشنهاد می‌دهیم.
 
بارکزهی با اشاره به اینکه بخش آسیب‌دیده زیرسازی شده است گفت: تردد چندانی در این بخش انجام نمی‌شود و باتوجه‌به صعب‌العبور بودن در حوزه ایرندگان خاش تردد از همان مسیر قدیمی انجام می‌شود و جاده قدیمی در حوزه مهرستان زیرساخت مناسب را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار