۴۳۹ کیلومتر جاده در آذربایجان‌غربی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۴۳۹ کیلومتر جاده در استان آسفالت شده که این روند تا پایان فصل کاری در استان ادامه دارد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته و نشان از روند بسیار مناسب بهبود وضعیت راه‌های استان دارد.

وی اضافه کرد: از کل آسفالت جاده‌ای در استان طی سال جاری، ۲۱۶ کیلومتر در راه‌های اصلی، ۱۲۰ کیلومتر در جاده‌های روستایی و ۱۰۳ کیلومتر هم در راه‌های فرعی در سراسر استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در صدد هستیم تا پایان فصل کاری، این رقم به بیش از ۵۱۰ کیلومتر برسد که رقمی بسیار مناسب و کم نظیر در راستای آسفالت جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به شمار می‌رود.

آرامون همچنین از ایمن‌سازی حاشیه ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌غربی با شیب شیروانی طی سال جاری خبر داد و افزود: امسال عملیات شانه سازی به طول هزار کیلومتر و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف آذربایجان غربی به طول ۴۰۰ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسائط نقلیه انجام می‌شود.

به گفته آرامون، اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.