امام جمعه زنجان:

نامزد‌های انتخابات از تخریب همدیگر اجتناب کنند

امام جمعه شهر زنجان به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت:نامزد‌های انتخاباتی از توهین و تخریب همدیگر اجتناب کنند و مسوولان ستاد‌ها توانایی و هنر آنها را بیان کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی امام جمعه شهر زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مردم در بدرقه شهدای خدمت در مشهد، تبریز، قم، خراسان جنوبی و زنجان حماسه آفریدند، اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود حضور در صحنه نیز با اکثریت همراه باشد.

وی در ادامه روز عرفه را یادآور شد و گفت: بالاترین توفیق این است که هر فرد کمک به امام و دین خود باشد و جناب مسلم‌بن عقیل در این امر پیشتاز بود.

امام جمعه شهر زنجان با اشاره به عید قربان و دهه امامت و ولایت، گفت: در آستانه عیدالله اکبر و عید سعید غدیر خم قرار داریم و باید از این فرصت نهایت استفاده را داشت و از نیازمندان دستگیری کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز جهاد سازندگی به فرمان معمار کبیر انقلاب، اظهار داشت: از همان روز‌های ابتدای انقلاب ۲ نهاد مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تعبیر امام این بود که مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: این ۲ نهاد در محرومیت‌زدایی در دور افتاده‌ترین نقاط پیش قدم شدند و در بحث تامین آب، ترویج کشاورزی، ساخت مدرسه و مسجد قدم‌های بلند برداشتند و کار‌های عمرانی ارزشمندی انجام دادند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه این نهاد‌ها در ارتباط با حوادث نیز مانند دستگاه‌های دیگر در خدمت مردم هستند، افزود: آنها در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به طوری که خدمات جهاد سازندگی در جنگ کم‌تر از نیرو‌های نظامی نبود.

وی اضافه کرد: در مقطعی از زمان تصمیم اشتباهی گرفته شد و ۲ دستگاه ادغام شد در صورتی که اگر کارشناسی برخورد می‌کردند بهتر بود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند خسارتی بزرگ و ضرری متراکم برای کشور و نظام، انقلاب وارد کرد، امروز نیز همه به این رسیده‌اند که باید آن تفکر و آن مجموعه، آن روش و اندیشه احیا شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، خاطر نشان کرد: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جان خود را فدا و در این دنیا شرف و در آن دنیا رحمت خداوند را بیمه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.