استاندار زنجان:

اجازه توسعه شهرک روی زنجان در دولت سیزدهم داده نشد

استاندار زنجان گفت: در دولت سیزدهم بنا بر ملاحظات محیط زیستی اجازه توسعه و استقرار واحد جدید در شهرک تخصصی روی داده نشد.

محسن افشارچی روز پنجشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با بیان اینکه شهرک روی زنجان در گذشته جانمایی درستی نداشته است، گفت: حل مسائل مربوط به این شهرک و واحدهای سرب و روی مستقر در آن، ‌یک خواست مردمی است.

وی بر لزوم تدبیر برای حل مسائل با حفظ صنعت و تولید استان تاکید کرد و ادامه داد: باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد تا مسائل زیست محیطی فعالیت واحدها در شهرک روی به کمترین حد برسد.

استاندار زنجان به موضوع انتقال شهرک تخصصی روی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیاز به زمان دارد.

افشارچی خاطرنشان کرد: در راستای فراهم کردن زمینه جا به جایی این شهرک به محض استهلاک واحدها، اجازه توسعه و تعمیر به واحدهای مستقر در شهرک داده نخواهد شد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم کمک نمایندگان به رشد اعتبار و بودجه استان تاکید کرد و گفت: اگر همه نمایندگان یک صدا باشند گام های بلندی به نفع استان برداشته خواهد شد.

افشارچی خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط به وجود آمده باید تولید ناخالص داخلی بر مبنای اقتصاد غیر وقتی محقق شود، ‌از این جهت سرمایه گذاری در معدن به جای نفت، از گزینه های اولویت دار است.

وی بر ضرورت رعایت ملاحظات زیست محیطی فعالیت معادن تاکید کرد و ادامه داد: طی ۲ سال گذشته اقدامات متعددی از محل منابع برگشت حقوق دولتی در استان انجام شده است.

افشارچی گفت: سال گذشته از حدود ۲ هزار میلیارد ریالی که باید از محل حقوق دولتی معادن به استان بر می گشت ۵۰۰ میلیارد ریال برگشت داده شد و ۹۰ درصد این رقم هم در ماهنشان و به طور عمده در بهسازی راههای این شهرستان هزینه شد.

برچسب ها: معدن ، شهرک روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.