بارندگی‌ها در نیمه غربی و جنوبی زنجان شدت می‌گیرد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارندگی‌ها به خصوص فردا جمعه در نیمه جنوبی و غربی زنجان شدت می‌گیرد که بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است که این شرایط از بعدازظهر با افزایش ابرها و وزش باد همراه می شود و در برخی مناطق استان سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای امروز بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق به طور متناوب پیش بینی شده است، یادآور شد: فعالیت این سامانه تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سلطانی اظهار داشت:‌ بارندگی های ناشی از فعالیت این سامانه فراگیر و گسترده نیست اما در برخی مناطق به صورت محلی و نقطه ای شدت می گیرد که به همین سبب احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های استان وجود دارد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از اتراق و تردد در کنار رودخانه ها، مسیل ها و ارتفاعات به سبب وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز امروز و فردا تغییر محسوسی روی نخواهد داد و از روز یکشنبه هفته آینده با افزایش دما،‌ هوای گرمتری در استان مستقر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.