استاندار:

دستیاران مردمی سازی باید ایده‌های جوانان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی منتقل کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستیاران مردمی سازی باید ایده‌ها و روش‌های جوانان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی منتقل کرده و در مواردی حتی روش‌ها را به سمت خواسته جوانان تغییر دهند.

 محمد کرمی در نشست با دستیاران مردمی سازی مدیران استان اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای استفاده از توانمندی مردم و ایده های نوآورانه نخبگان و جوانان در جهت توسعه استان به کار می گیرد.

وی افزود: آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به مردم سیستان و بلوچستان داشته‌اند و کارهای بزرگی در همین دوره در حوزه‌های مختلف زیرساختی در استان آغاز شد که لازم است این اقدامات ادامه پیدا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)نیز نگاه ویژه‌ای به استان داشتند به طوری که در طرح انتقال آب از تهلاب از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شد.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه آب شیرین کن خاورمیانه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد همچنین در بخش گازرسانی نیز حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان دولت در استان سرمایه‌گذاری کرده که نمود این پروژه را در نقاط مختلف استان شاهدیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف همچون مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته این پروژه نیز به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن یاد شهدا خالصانه و شبانه روزی کار کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در دولت سیزدهم به طور خاص در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام و ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در جریان سیل اخیر جنوب استان با استفاده از ظرفیت مردمی توانستیم سیلاب را کنترل و اطلاع رسانی خوبی در این حوزه داشته باشیم.

کرمی تاکید کرد: از سال گذشته با آموزش‌های فن کد در حوزه اقتصاد دیجیتال ‌‌ جوانان و نوجوانان زیادی توانستند جذب شرکت‌های دانش بنیان شوند.

وی ادامه داد: بهترین سرمایه استان نیروی انسانی متفکر، خلاق، جوان و نوآور است که ظرفیت‌های استان را باید به ثروت تبدیل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت استان در حوزه تجارت و ترانزیت اتاق بازرگانی جوانان را راه اندازی کردیم که حدود ۲۰۰ نفر از این افراد کارت بازرگانی دریافت کردند.

وی افزود: صادرات استان باید بر پایه تولید باشد همچنین لازم است واردات نیز فراوری شده و به کشورهای دیگر صادر شود.

کرمی اذعان کرد: دانشگاه‌ها باید کارآفرین فارغ التحصیل کنند چرا که اخذ مدارک دانشگاهی صرف هیچ فایده ای ندارد بنابراین ما انتظار داریم که دانشگاه به عنوان محور توسعه مسائل و مشکلات استان را حل کند.

وی ادامه داد: اگر یک واحد تولیدی تعطیل شد مقصر اصلی دانشگاه است چراکه نوآوری و پشتیبانی علمی؛ عامل حیات واحدهای تولیدی محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تفکر در خلقت خداوند افزود: استفاده از فناوری های الهی ضرورت دارد همچنین قرآن به عنوان کلام الهی سرشار از علوم و فناوری‌های گوناگون است که باید با فراگیری دانش از این علوم نهفته در این کتاب مقدس استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: دستیاران مردمی سازی باید ایده‌ها و روش‌های جوانان را به مدیران دستگاه‌های اجرایی منتقل کرده و در مواردی حتی روش‌ها را تغییر دهند.
#دولت_کار_و_فعالیت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار