مصوبه در کمیسیون ماده پنج سیستان و بلوچستان مصوب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از تصویب ۲۸۴ مصوبه به همت دولت سیزدهم در قالب ۵۱ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان خبر داد.

سید مهدی میری  با بیان اینکه این اداره‌کل در حوزه شهرسازی و معماری، راهبری و نظارت بر تمام امور مربوط به این بخش در استان را بر عهده دارد، افزود: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج، کمیسیونی است که بر اساس قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به بررسی و تصویب مسائل مربوط به طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر منطقه می‌پردازد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا همواره تلاش شده طرح ها در کمیسیون ماده پنج به نحوی تصویب شود که علاوه بر کمک به توسعه شهری و ساخت و سازهای زیبا به اصول کیفی در ساخت نیز اهتمام ویژه شود.
وی واگذاری اراضی در محدوده شهرها، بررسی طرح های تفصیلی و تفکیکی، تغییر کاربری ها، بازنگری طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، بررسی مشوق های ۱۹ بندی بافت های فرسوده و نابسامان شهری، بررسی بسته های سرمایه گذاری در شهرها را از مهمترین مصوبات جلسات کمیسیون ماده پنج در استان ذکر کرد.
میری تاکید کرد: جایگاه کمیسیون ماده پنج در سیستان و بلوچستان کاملاً مشخص است بنابراین هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار