کسی را انتخاب کنیم که بتواند مسیر شهید رئیسی را با قدرت و قوت دنبال کند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر از شهید آیت‌الله رئیسی و خدمات زیاد ایشان به نیکی یاد می‌شود طبعأ در دور جدید هم باید به دنبال انتخاب کسی باشیم که بتواند این مسیر را با قدرت و قوت دنبال کند.

آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه عنوان کرد: انسان در مسیر زندگی خود به دنبال کسب کمال و سعادت است و سعادت انسان در بندگی درست خداوند متعال و کسب رضایت اوست تا به مقامی برسد که از مقدرات الهی گلایه‌مند نبوده و به قضا و قدر الهی راضی باشد و به گونه‌ای عمل کند که خداوند متعال از او رضایت داشته باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: قرآن کریم در توصیف انسان‌های شایسته عنوان می‌کند: "رَضِیَ اللَّهُ عَنهُم وَرَضوا عَنهُ" هم خداوند از آنها راضی و هم آن‌ها از خداوند راضی هستند و در آیات دیگری آمده است: "ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً"‌ای نَفس مطمئن که به جایگاه والا رسیده‌ای به سوی پروردگارت برگرد، این گونه که هم تو راضی هستی از قضا و قدر و لطف الهی و هم کار تو به گونه‌ای بوده که مورد پسند خدا قرار گرفته است و خود را به گونه‌ای بار آورده‌ای و وجودت را به گونه‌ای پرورش داده‌ای که مورد پسند خداوند قرار گرفته است، و این اوج کمال است که انسان به جایی برسد که مورد پسند خداوند باشد.
آیت‌الله محامی با اشاره به مناجاتی از از امام علی (ع) در مفاتیح‌الجنان بیان داشت: "إِلهِی کفی بِی عِزّاً أَنْ أَکونَ لَک عَبْداً، وَکفی بِی فَخْراً أَنْ تَکونَ لِی رَبّاً، أَنْتَ کما أُحِبُّ فَاجْعَلْنِی کما تُحِبُّ" "خدایا همینقدر عزت برای من بس که بنده تو باشم و این اوج عزت آدم است که بتواند بنده خوب خدا باشد و این افتخار برای من بس که تو پروردگار من هستی و تو آن گونه هستی که من دوست دارم و یک تقاضا دارم تو هم مرا آن گونه قرار بده که خود دوست داری" و باید به گونه‌ای عمل کنیم که خداوند متعال بپسندد.
وی به بیان راه کسب رضایت خداوند۹ متعال و نشانه‌های آن پرداخت و ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: "قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ" بگو اگر خدا را دوست دارید من نماینده و ولی الهی هستم و اگر از من پیروی کنید خدا شما را دوست خواهد داشت و محبوب خدا خواهید بود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: راه کسب رضایت خداوند پیروی از پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و ولی الهی است و نشانه رضایت خدا رضایت اهل بیت (ع) و اولیای الهی است و رضایت آنها مظهر رضایت خداست و نمونه بارز این حرکت امام حسین (ع) و شهدای کربلا هستند.
آیت‌الله محامی گفت: مقام معظم رهبری در دوران حیات شهید رئیسی با بیان برخی کلمات رضایت خود از عملکرد ایشان را نشان دادند که به معنی رضایت ولی از عملکرد شهید رئیسی بود و پس از شهادت ایشان نیز عمق رضایت و حسرت را در کلمات مقام معظم رهبری مشاهده کردیم.
وی اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با رضایت پا به عرصه خدمت گذاشت چرا که با عقل مادی منطقی نبود که در چنین شرایط سختی ایشان وارد عرصه ریاست جمهوری شود، اما ایشان همه سختی‌ها را تحمل و با هدف خدمت پا به عرصه گذاشت و با لطف خداوند متعال در مسیر خدمت به گونه‌ای عمل کرد که خداوند همه دل‌ها را معطوف به ایشان کرد و تشییع پیکر با شکوه ایشان را همه مشاهده کردند.۹
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما اگر بخواهیم این مسیر سعادت را حیث شخصی خود دنبال کنیم لازمه کار این است که از ولی الهی پیروی و رضایت او را جلب کنیم که نشان دهنده رضایت حضرت ولیعصر (عج)، رضایت رسول اکرم (ص) و رضایت خداوند متعال است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از مصادیق کار روز انتخابات است و می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که دل ولی را بدست بیاوریم و یا در مقابل دشمن را شاد کنیم.
وی گفت: بر اساس آیه "لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ" مردم خودشان سرنوشت را رقم می‌زنند و قرار نیست که خداوند معجزه‌ای داشته باشد و مردم هستند که حضور یا عدم حضور در انتخابات را انتخاب می‌کنند و باید پای مسئولیت انتخاب خود بایستند.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: وقتی انتخاب فرد شرکت در انتخابات باشد باز مسئولیت انتخاب اصلح را بر عهده دارند چرا که اگر فرد اصلح انتخاب نشود همه دچار مشکل خواهند شد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از نشانه‌های جمهوریت نظام و از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که به طور میانگین هر سالی یک انتخابات برگزار شد و نتیجه انتخاب خوب یا بد را مردم مشاهده می‌کنند.
وی گفت: ما آثار عمومی و اجتماعی انتخاب را در دولت‌های مختلف دیده‌ایم و اگر در خصوص شهید آیت‌الله رئیسی و خدمات زیاد ایشان به نیکی یاد می‌شود طبعأ در دور جدید هم باید به دنبال انتخاب کسی باشیم که بتواند این مسیر را با قدرت و قوت دنبال کند.
وی اظهار داشت: خداوند متعال بر اساس قضای خود شهید رئیسی را از میان ما برد و دعا می‌کنیم که بر اساس لطف و رحمت خود دل‌های مردم ما را به سوی انتخاب اصلح هدایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۷ تير ۱۴۰۳
دلار 25 هزار توانی در کمتر 3.5 سال ،رسید به 60 هزار تومان، اگر این رویه ادامه یابد دلار به 100 هزارتومان هم می رسد .باید رویه اقتصادی دولت بعدی تغییر کند والله فشارهای زیادی به مردم وارد می شود
آخرین اخبار