سارقان حرفه‌ای کابل‌های مخابراتی و برق در زرند دستگیر شدند

دادستان زرند گفت: با اقدام به هنگام پاسگاه انتظامی ریحانشهر، ۳ نفر سارق حرفه‌ای کابل‌های برق و مخابرات دستگیر و روانه زندان شدند.

رضا یعقوبی گفت: در راستای حراست از اموال و تأسیسات عمومی و در آخرین مرحله اقداماتی که تاکنون برای دستگیری سارقان و مقابله با سارقین اموال عمومی صورت گرفت، با اقدام به هنگام پاسگاه انتظامی ریحانشهر، ۳ نفر سارق حرفه‌ای کابل‌های برق و مخابرات دستگیر و روانه زندان شدند.

وی در تشریح این خبر افزود: به دنبال گزارش‌های متعدد مردمی، مبنی بر وقوع سرقت‌های متعدد کابل‌های مخابرات و برق که مخل آسایش مردم و موجب نارضایتی شهروندان شده بود، به منظور حفظ حقوق بیت المال و جلب رضایت شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند قرار گرفته و در آخرین اقدام، با صدور دستور قضایی، ۳ نفر سارق حرفه‌ای کابل‌های مخابراتی و برق، در ریحانشهر و دیگر روستا‌های اطراف زرند شناسایی، دستگیر و متهمین به اتهام سرقت اموال عمومی فورا پس از تفهیم اتهام به زندان شهرستان معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با بیان اینکه سرقت اولویت دوم جرائم شهرستان است، بیان داشت: سرقت اموال مردم و ایجاد حس ناامنی در جامعه از خطوط قرمز دستگاه قضایی است و در این راستا از ابتدای امسال با اقدامات عوامل فراجا شاهد دستگیری چندین سارق اموال عمومی و دولتی در شهرستان بوده ایم و به مردم اطمینان داده می‌شود، دستگاه قضایی زرند در برخورد با سارقان که در واقع مخلان نظم و امنیت و آسایش شهروندان مصمم و جدی است.

وی افزود: ادارات دولتی بایستی اقدامات پیشگیری وضعی برای پر هزینه کردن ارتکاب سرقت مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی شورای امنیت کشور را به شکل دقیق انجام داده و بدانند هر گونه ترک فعلی در این حوزه به صورت ویژه پیگیری خواهد شد. 

این مقام قضایی ادامه داد: همچنین شرکت‌های مخابراتی و برق نیز بایستی با انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر اجرای هر چه سریع‌تر شبکه فیبر نوری و استفاده از کابل‌های روکش دار برق که فاقد ارزش برای سارقان هستند، علاوه بر بهبود ارائه خدمات به همشهریان عزیز، مانع از وقوع سرقت‌های تجهیزات برقی و مخابراتی شوند.

وی همچنین از مردم خواست به تحرکات و تردد افراد ناشناس در محله‌ها و روستا‌های خود خصوصا در ساعت پایانی شب و نیمه شب دقت نظر داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را فورا به دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی و یا پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار