همزمان با هفته قوه قضائیه رخ داد؛

بازدید۵۰ درصد قضات استان کرمان از زندان‌ها

جانشین ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان از بازدید ۵۰ درصد قضات استان کرمان از زندان‌ها در هفته قوه قضائیه خبرداد.

 رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان گفت: بنا بر برنامه های‌ابلاغی از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت هفته قوه قضائیه، سرکشی قضات در سراسر استان از ندامتگاه ها، بازدانشگاه‌ها و کانون اصلاح و تربیت با حضور بیش از ۵۰ درصد قضات استان در راستای حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان‌ها انجام می‌شود.

محمدباقر اسلامی در حاشیه دیدار چهره به چهره قضات با مددجویان زندان مرکزی کرمان افزود: بازدید قضات از زندان‌ها علاوه بر مرکز استان، در تمامی شهرستان‌ها نیز انجام می‌شود.

 وی با اشاره به حضور قضات محاکم بدوی و اجرای احکام در ویژه برنامه بازدید قضات از زندان‌های استان، بیان کرد: در بازدید قضات از زندان ها، بازداشتگاه‌ها و کانون اصلاح و تربیت، بررسی مشکلات زندانیان در حوزه‌های قضایی و حقوقی انجام شده و نیز میزان بهره مندی مددجویان از امکانات رفاهی، بهداشتی و رعایت حقوق شهروندی در زندان‌ها نیز مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که بیشترین درخواست زندانیان از قضات مربوط به بهره مندی از ارفاقات قانونی، تخفیف مجازات، تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط و تسریع روند رسیدگی به پرونده‌ها است، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم در ارائه ارفاقات قانونی قضات به مددجویان زندان ها، میزان حضور مددجویان در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است.

برچسب ها: قضات ، احکام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار