افتتاح نخستین موسسه داوری حرفه‌ای شهرستان زرند 

نخستین موسسه داوری حرفه‌ای با حضورجمعی از مسئولین اجرایی و قضایی زرند راه اندازی شد.

ابوالفضل فرح بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند، در آیین افتتاح نخستین مرکز داوری گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا رسیدگی عادلانه به دعاوی است که نتایج آن بر اساس قانون و عدالت باشد.

وی افزود: در راستای اجرای ماموریت‌های مندرج در قانون اساسی و وظایف مندرج در سند تحول قوه قضایی و در راستای توسعه فرهنگ داوری در بین مردم بحمد الهی اولین مرکز داوری در شهرستان زرند دایر شده است.

وی بیان کرد: از فواید موثر این مرکز این است که باعث کاهش هزینه‌های دادرسی دولتی خواهد شد، صرفه جویی در وقت افراد و موجب سرعت در رسیدگی و از همه مهمتر حفظ اسرار افراد و خصوصی بودن و غیر علنی بودن داوری‌هاست. بنا براین توصیه‌های که به مردم داریم تلاش کنند توجه ویژه‌ای به مقوله داوری داشته باشند و قرار داده‌هایی که با افراد منعقد می‌کنند قسمتی از بند‌های قرار داد را مراجعه داور جهت حل اختلاف قرار دهند تا اختلافات به سرعت رسیدگی و باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود. 

 علیزاده رئیس مرکز داوری حرفه‌ای زرند نیز گفت: این نخستین موسسه حرفه‌ای داوری در شهرستان زرند است که به میمنت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در خیابان شهید صمدانی راه اندازی شد.

وی ضمن قدردانی از نگاه دلسوزانه رئیس دادگستری، نسبت به رفع دغدغه‌های قضایی مردم در جریان رسیدگی به پرونده‌ها افزود: اینگونه مراکز علی‌رغم اینکه بازویی برای دستگاه قضایی شناخته می‌شوند از سویی دیگر می‌توانند در کاهش زمان دادرسی نقش خود را در جهت حل مشکلات مردم در زمانی کمتر باسهولت و آرامش خاطر بیشتر داشته باشند. 

وی تصریح کرد :راه اندازی این مرکز با وجود داوران حرفه‌ای به عنوان نهاد شبه قضایی، رسیدگی به دعاوی‌ها را تسریع و تعداد پرونده‌های قضایی را کاهش دهد. 

برچسب ها: عادلانه ، داوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار