آتش‌سوزی مغازه فست‌فود با تلاش آتش نشانان مهار شد

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از اطفای حریق رستوران در بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد.

جمشید حسینخانی گفت: حریق یک رستوران در بلوار جمهوری‌اسلامی با تلاش آتش‌نشانان مهار، و از سرایت آتش به واحد‌های تجاری مجاور جلوگیری شد.

وی، در تشریح جزییات این حادثه اظهار کرد: در تماس مردمی با سامانه «۱۲۵» آتش‌نشانی کرمان، از آتش‌سوزی در یک باب رستوران واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی» خبر داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی، نیرو‌های ویژۀ اطفای حریق را از ایستگاه عملیاتی «شماره هفت» به محل حادثه رهسپار کرد.

حسینخانی، با اشاره به حضور به‌موقع آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه در محل حادثه افزود: پس از رسیدن این نیرو‌ها به محل، مشاهده شد طبقه همکف این مغازه طعمه حریق شده و شعله‌های آتش و دود به‌سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف و طبقه فوقانی است.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان، یادآور شد: آتش‌نشانان با سرعت‌عمل و استفاده از تجهیزات تنفسی و اطفای حریق، در کمترین زمان ممکن با باز کردن درِ مغازه، خود را به کانون آتش رساندند و نسبت به اطفای حریق، تخلیه دود و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی ادامه داد: حضور به‌موقع آتش‌نشانان موجب شد تا علی‌رغم وجود مقادیری از مواد قابل اشتعال در این قسمت، اتش در همان لحظات اولیه مهار شود و از گسترش حریق و سرایت شعله‌های آن به سایر قسمت‌ها و بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود.

حسینخانی، همچنین به آتش‌سوزی مغازه فروش قلیان و ذغال اشاره کرد و افزود: شب گذشته، یک باب مغازه فردش قلیان و ذغال واقع در بلوار «امام رضا (ع)»، دچار آتش‌سوزی شد که با حضور به‌موقع آتش‌نشانان ایستگاه «شماره شش»، مهار شد.

وی بیان کرد با توجه به وجود چندین سیلندر گاز، آتش‌نشانان با روش‌های صحیح فنی و عملیاتی، از بروز فاجعه و انفجار سیلند گاز LPJ و پیشروی و سرایت آتش به و واحد‌های تجاری همجوار جلوگیری کردند. 

حسینخانی، ضمن اشاره به بررسی علت حوادث توسط کارشناسان، یادآور شد: خوشبختانه در این حوادث به هیچ‌یک از شهروندان صدمه‌ای نرسید.

برچسب ها: حریق ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار