برگزاری نشست مشترک دستگاه تعلیم و تربیت استان با صنایع و کارخانجات

نشست مشترک دستگاه تعلیم و تربیت استان با صنایع و کارخانجات با موضوع ایجاد هنرستان جوار صنعت درتبریز برگزار شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه مراکز تولید ما نیاز به نیروی فنی در رشته‌های مختلف دارد که در هنرستان‌ها تربیت می‌شوند گفت: باید به جوانان و نیروی کار توجه کنیم و بیش از ۵۰ درصد انهارا به سمت هنرستان‌ها و کار در کارخانجات حین تحصیل هدایت و راغب کنیم.

تراب محمدی افزود: مشکل ما در چند سال آینده در این خصوص بیشتر می‌شود و بصورت جدی با کمبود نیروی کارمخصوصا نیروی کار فنی و ماهر مواجه خواهیم شد برای حل این مشکل باید جوانان را به تحصیل در هنرستان هاهدایت کرده و حمایت‌های لازم را هم داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال و تحصیلات عالی و آموزش عمومی اگر تسلطی داشته باشیم دغدغه همه صاحب نظران است گفت: باید کاری کنیم که بخشی از جامعه دانش آموزی ما به سمت مهارت آموزی حرکت کرده و وارد بازار کار شوند و از تعداد فارغ التحصیلان بیکار کاسته شود.

سعادتی افزود: آموزش و پرورش همه ساله با هدایت تحصیلی تعداد مشخصی از دانش آموزان خود را به هنرستان‌ها هدایت می‌کند و امسال ۳۱ درصد به این سمت هدایت شده اند این میزان برای سال آینده نزدیک ۴۳ درصد است و درسال‌های آتی باید به ۵۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های تامین نیروی کار در استان ایجاد هنرستان جوار صنعت است اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی ۹۵ رشته فنی و حرفه‌ای وکاردانش فعال است و ۵۴ هزار دانش اموز هم در حال تحصیل هستند.

وی مدیر کل صمت استان هم با اشاره به اینکه تجهیز مدارس در خصوص همکاری با صنایع بسیار مهم استگفت: مدرک تحصیلی متناسب با شخصیت دانش آموزان شکل می‌گیرد، باید به دانش اموزان میدان دهیم تا رشد کنندو شکوفایی کشور را هم رقم بزنند

وی افزود: برای توسعه بخش‌های مختلف توسعه متوازن باید موردتوجه باشد، اگر الگو‌های صحیح را به دانش آموزان یاد بدهیم قطعا در آینده موفق عمل خواهند کرد.

گفتنی است هدف از این برنامه؛ افزایش فرهنگ کار و کار آفرینی، هم افزایی آموزش و پرورش با صنایع، ورود نیرویکار ماهر به صنایع استان، فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان با امید بخشی، حراست فیزیکی و روحی از دانش اموزان و شناخت ۴ ساله از دانش آموز از لحاظ تخصص و مسئولیت پذیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.