رقابت‌های بازی‌های ویدیویی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی "جام قهرمانان" بزودی در این استان برگزار می‌شود.

 عبدالسلام بلوچ زاده در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره رقابت‌ بازی‌های ویدیویی جام قهرمانان در زاهدان اظهار کرد: با توجه به وسعت و بعد مسافت در استان باید رقابت‌ها در چند شهرستان برگزار شود تا شاهد رقابت‌های پرشورتر و شرکت کنندگان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۵ شرکت کننده در این رقابت‌ها حضور داشتند که سه نفر از آن‌ها به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای باید روح ایرانی داشته باشد و در ساخت بازی‌هابه ذائقه نسل جوان و نوجوان توجه شود افزود: در ساخت بازی‌های ایرانی از شخصیت‌های ایرانی استفاده می‌شود اما این بازی‌ها دارای درون مایه و محتوایی خارجی هستند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی شخصیت‌هایی را برای کودکان طراحی و آن را برای وابستگی بیشتر رشد می‌دهند تاکید کرد: در بازی‌ رایانه‌ای باید ملیت ایرانی قالب باشد تا عِرق ملی نسل‌ جدید را تقویت کند و دیدگاه فرهنگی بازی‌هایی که متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی باشند دارای اثرگذاری مثبت فرهنگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.