معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی "جام قهرمانان" بزودی در این استان برگزار می‌شود.

عبدالسلام بلوچ زادهر جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی "جام قهرمانان" در زاهدان، گفت: با توجه به وسعت و بعد مسافت‌ها در سیستان و بلوچستان باید این رقابت‌ها در چند شهرستان برگزار شود تا شاهد رقابت‌های پرشورتر و شرکت کنندگان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۶۵ شرکت کننده در این رقابت‌ها حضور داشتند که سه نفر از آنها به مرحله پایانی راه پیدا کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای باید روح ایرانی داشته باشد و در ساخت بازی‌ها باید به ذائقه نسل جوان و نوجوان توجه بیشتر شود گفت:  در ساخت بازی‌های ایرانی از شخصیت‌های ایرانی استفاده می‌شود، اما این بازی‌ها دارای درون مایه و محتوایی خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های خارجی بازی‌ها و شخصیت‌هایی را برای کودکان طراحی و آن شخصیت را برای وابستگی بیشتر رشد می‌دهند، تاکید کرد: در بازی‌های رایانه‌ای باید روح و ملیت ایرانی قالب باشد تا عِرق ملی نسل‌های جدید را تقویت کند و از دیدگاه فرهنگی بازی‌هایی که متناسب با زیست بوم ایرانی – اسلامی باشند دارای اثرگذاری مثبت فرهنگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار