پسکوف: آمریکا دیگر قادر به کنترل جهان نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در سخنانی تاکید کرد آمریکا دیگر قادر به کنترل جهان به تنهایی نیست و نمی‌تواند جهان را در دستان خود نگه دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که آمریکا دیگر قادر به کنترل و تسلط بر کل جهان نیست و مراکز توسعه اقتصادی از غرب به جنوب شرق در حال حرکت است.

براساس گزارش آر تی، او با تاکید بر اینکه همه چیز به سمت چندقطبی شدن جهان پیش می‌رود، گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند جهان را با یک هژمونی به صورت تک قطبی تحت کنترل خود نگه دارد.

پسکوف با اشاره به اینکه جمعیت در شرق بیشتر است، افزود: مراکز توسعه، توسعه اقتصادی و سیاسی نیز از غرب به جنوب شرق زمین مهاجرت می‌کنند. او تاکید کرد:  اگر جمعیت بیشتری وجود داشته باشد، بازار بزرگتر و سرعت توسعه بیشتر خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر در سخنرانی خود در نشست عمومی مجمع بین المللی اقتصاد  در سن پترزبورگ تاکید کرد که مراکز توسعه جهانی در حال انتقال به قاره آسیا هستند و روسیه باید به آن نزدیکتر شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت که روسیه قصد دارد تا شش سال دیگر وارد جمع ده کشور برتر از نظر حجم تحقیقات علمی و کارهای طراحی و تجربی شود. او با اشاره به پیشی گرفتن اقتصاد روسیه از ژاپن و آلمان از نظر برابری قدرت خرید و رسیدن به رتبه چهارم جهان تاکید کرد سایر کشورها نیز متوقف نمی شوند و پیشتازی روسیه باید تثبیت شود.

مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویداد‌های تجاری در جهان است. این مجمع بین المللی اقتصادی طی ۲۰۲۴ از ۵ تا ۸ ژوئن برگزار می‌شود که توسط بنیاد RosCongress سازماندهی شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
معلومه
درد کهن برای استعمار گر امریکاست که سر باز کرده
آخرین اخبار