سایت آمریکایی: حزب الله تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است

سایت مدیا لاین اعلام کرد که حزب الله دارای مجموعه‌ای از ابزار‌های مرگبار است که از طریق آنها می‌تواند رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

وب سایت آمریکایی مدیا لاین گزارش داد که حزب الله لبنان یک تهدید نظامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است، زیرا ده‌ها هزار نیروی آموزش دیده و بیش از ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد.

براساس گزارش المیادین، این وب‌سایت در گزارشی جدید اعلام کرد که پس از ۸ ماه درگیری میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرز شمالی (بین لبنان و فلسطین اشغالی)، ممکن است جنگی فراگیر که تهدیدی برای گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه است، نزدیک باشد.

این وب سایت آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که تشدید درگیری‌ها یادآور جنگ دوم لبنان (ژوئیه ۲۰۰۶) است که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی در لبنان، آسیب به زیرساخت‌ها و از سوی دیگر کشته شدن ۱۶۰ صهیونیست شد.

میدیا لاین ادعا کرد که در طول سال‌های پس از جنگ ۲۰۰۶، شهرک‌نشینان در شهرک‌های شمالی دیده شدن نیروهای حزب‌الله را در مرز گزارش کردند و رژیم صهیونیستی به این کار پاسخ قاطعی نداد که منجر به فرسایش تدریجی ظرفیت بازدارندگی این رژیم شد.

در همین بواز شاپیرا، محقق مرکز تحقیقات و آموزش آلما با اشاره به چالش‌های امنیتی در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی، مدعی شد:  حزب الله یک ارتش است. حزب‌الله قدرت آتش یا پیچیدگی ارتش اسرائیل را ندارد، اما این توانایی را دارد که خسارات عظیمی وارد کند و اسرائیلی‌ها را بکشد. از سویی دیگر اسرائیل می‌داند که حزب‌الله خشن‌ترین و پیشرفته‌ترین دشمن آن و مرگبارتر و پیشرفته‌تر از حماس در نوار غزه است.

میدیا لاین اعلام کرد که حزب الله طیف وسیعی از ابزار‌های مرگبار را از گلوله‌های خمپاره ناپیوسته گرفته تا موشک‌های دقیق برای اصابت به اهداف در اختیار دارد که از طریق آنها می‌تواند رژیم را به چالش بکشد .

بر اساس گزارش موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، حزب الله حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد، از جمله موشک‌هایی که می‌توانند به تمام نقاط اراضی اشغالی برسند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار