ریابکوف: روسیه و آمریکا در مرحله «جنگ گرم» هستند

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، روسیه و آمریکا مرحله جنگ سرد را پشت سر گذاشته و در مرحله جنگ گرم هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است، روسیه و آمریکا پیش از این مرحله جنگ سرد را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون در مرحله «درگیری گرم» قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در شبکه رادیویی اسپوتنیک اعلام کرد: فکر می‌کنم به قول خودشان این دوره را گذرانده ایم. ما اکنون در مرحله درگیری گرم با آمریکا هستیم. ما شاهد درگیری مستقیم این کشور در جنگ هیبریدی با روسیه به طرق مختلف هستیم .

ریابکوف برخی از اشکال این جنگ ترکیبی از سوی آمریکا را کاملاً بی سابقه خواند که در دوران جنگ سرد نیز وجود نداشت.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: متأسفانه صحبت‌های زیادی در مورد تهدید یک درگیری هسته‌ای وجود دارد. تاکید می‌کنم که طرف روسی کاملاً به فرضیه‌های معروفی که اخیراً بار‌ها از جمله در بالاترین سطح بیان شده مبنی بر آنکه در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجو ندارد، متعهد است. اما اینکه دشمنان آمریکایی ما چقدر بدون فکر، تحریک‌آمیز، و از بسیاری جهات کاملاً بی‌ملاحظه از نردبان تشدید تنش بالا می‌رود، جای تعجب دارد. همچنین اعتقاد بی‌اساس آن‌ها به توانایی تحمیل شکست استراتژیک به روسیه، باعث می‌شود که به پتانسیل‌های شناختی آن‌ها به طور کلی شک شود .

او تاکید کرد: دشمنان روسیه به معنای واقعی کلمه با آتش بازی می‌کنند. آن‌ها باید درک کنند که این تجاوز به حاکمیت، تمامیت ارضی و کشور ما است. با این روند، ما آماده خواهیم بود تا تمام اقدامات واکنشی را انجام داده و از تمام ابزار‌هایی که در اختیار داریم برای محافظت از خود و تضمین حاکمیت خود استفاده کنیم. دست کم گرفتن این عزم ما شاید بدترین اتفاقی باشد که اکنون می‌تواند در ذهن مخالفان ما اتفاق بیفتد یا برعکس اتفاق نیفتد. ما آن‌ها را از اشتباهات مرگبار برحذر می‌داریم.

ساعتی پیش نیز پل کریگ رابرتز، یکی از مقامات سابق کاخ سفید در دوران دولت رونالد ریگان تاکید کرد سیاست بی‌پروایی که دولت آمریکا در قبال روسیه در پیش گرفته است به درگیری هسته‌ای منجر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار