پرواز ۳۵ هواپیمای جنگی چین در اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۳۵ هواپیمای جنگی چینی را در اطراف این جزیره طی ۲۴ ساعت اخیر رصد کرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت ۳۵ هواپیمای جنگی چینی را در اطراف جزیره شناسایی کرده است. این بخشی از فشار فزاینده پکن بر تایپه از زمان روی کار آمدن لای چینگ تی، رئیس جمهور جدید و جدایی طلب تایوان در ماه مه گذشته است.

براساس گزارش النشره، چند روز پس از تحلیف رئیس جمهور تایوان در ماه گذشته، چین در پاسخ به سخنرانی لای که پکن آن را به رسمیت شناختن استقلال تایوان می‌دانست، تمرینات نظامی در اطراف جزیره انجام داد.

از زمان روی کار آمدن لای، چین بار‌ها کشتی‌های جنگی، هواپیماها، سربازان و پرتابگر‌های موشک را در شبیه سازی محاصره جزیره امتحان کرده است. چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اعلام کرده است حتی اگر به استفاده از زور نیاز داشته باشد، آن را بازپس خواهد گرفت.

در این میان واشنگتن آتش بیار معرکه شده و با سفرهای مختلف به تایوان و با وعده ارسال سلاح‌های جدید به آن، چین را تحریک می‌کند. مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان سفر به تایوان با اشاره به رزمایش‌های اخیر پکن اظهار داشت که ناوگروه ارتش چین چند روز پیش یک پیام قوی به آمریکا ارسال کرده است.

مک‌کال که وعده تحویل تسلیحات به تایوان را در جریان سفر سال گذشته خود به این جزیره داده بود، اعلام کرد آمریکایی‌ها در حال پیش بردن (روند ارسال) سامانه‌های تسلیحاتی هستند. 

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: تایوان ، چین ، تنگه تایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۶:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۳
آمریکا آنقدر چین را تحریک خواهدکرد مثل روسیه اوکراین چین هم مجبور حمله به تایوان بگیرد
آخرین اخبار