۱۹۷ فقره تسهیلات کم بهره به مددجویان زنجان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۹۷ فقره تسهیلات کم بهره به مددجویان به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: این تسهیلات از محل سپرده گذاری خیران نیک اندیش و همچنین منابع تخصیص یافته به صندوق امداد ولایت در استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مسکن، تسهیلات کارگشایی، درمان، ازدواج و هزینه‌های تحصیلی بوده است، بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان در کنار رعایت موازین و مقررات بانکی، تسهیلات قرض‌ الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر نیازمندان پرداخت می‌کند.

این مسوول با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان در ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه، اظهار داشت: مشارکت خیران در برنامه‌های 

اجرایی این نهاد از طریق سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت در کنار ترویج سنت قرض‌الحسنه زمینه کمک و تامین منابع برای رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت را بیش از پیش فراهم می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از اجرای طرح قرض ماندگار در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح خدمات معوض با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به مددجویان ارائه می شود.

وی همچنین در خصوص بیمه مددجویان در زنجان، گفت: تاکنون بر اساس آمارهای موجود؛ یک هزار و ۲۴۷ نفر از مددجویان بیمه شده اند که از این تعداد ۶۶۳ نفر زن سرپرست خانوار، ۹۷ نفر مجریان طرح های اشتغال و ۴۸۷ نفر خانوارهای روستایی دارای سرپرست زن هستند.

صالحی با بیان اینکه حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، با هدف بهره‌مندی آنها از مستمری بازنشستگی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت حق بیمه اجتماعی، مددجویان می‌توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردار شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اقدامات این نهاد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین مددجویان، افزود: بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.