۱۰ ناظر شرعی در هفت کشتارگاه دام و طیور زنجان فعالیت می‌کنند

سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی زنجان گفت: ۱۰ ناظر شرعی در هفت کشتارگاه دام و طیور زنجان برای رسیدن گوشت سالم و حلال به دست مصرف کنندگان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید گلی گفت:دام‌ها و طیور ذبح شده پس از بازرسی توسط مسئول فنی دامپزشکی، اگر از نظر بیماری‌های مشترک دام و انسان مشکلی داشته باشد، حذف و وارد کوره لاشه سوزی می‌شود.

وی اضافه کرد: آلایش‌های دامی هم طبق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت، بازرسی می‌شود و اگر مشکلی نداشته باشد به مصرف انسانی می‌رسد.

این مسوول ادامه داد: آداب ذبح شرعی را هم بیش از ۴۰ نفر ذابح در هفت کشتارگاه صنعتی دام و طیور و یک شرکت قطعه بندی مواد خام دامی در استان زنجان انجام می‌دهند.

سرپرست ولی فقیه در اداره دامپزشکی زنجان گفت: هم ناظران شرعی بر انجام کارها حساسیت ویژه دارند و هم ذابحان آموزش دیده نیز بر اهمیت حلال بودن گوشت‌ها کاملا واقف هستند.

گلی افزود: در کشتارگاه‌های استان، بازرسی قبل و بعد از کشتار زیر نظر دامپزشک و ناظر شرعی انجام می شود.

وی به شهروندان زنجانی توصیه کرد: از مصرف گوشت‌هایی که در ذبح شرعی آنها شک وجود دارد اجتناب کرده و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌هایی تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

این مسوول یادآور شد: در ۲ ماه سال جاری بیش از ۶ هزار و ۱۹۰ راس دام سبک و سنگین و بیش از پنج میلیون و ۶۹۲ هزار قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی سطح استان زنجان ذبح شرعی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.