برخی منابع خبری گزارش داده اند ترکیه برای اخراج مهاجرین تا ماه اکتبر یک مرکز اخراج مهاجران در استانبول دایر می‌کند.

روزنامه قرار ترکیه اعلام کرد مقامات آنکارا عزم خود را برای اخراج مهاجران جزم کرده‌اند و برای این منظور تا ماه اکتبر(مهر ـ آبان) آینده یک مرکز اخراج مهاجران در استانبول دایر می‌کنند. 

به گفته این منبع خبری علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه اعلام کرده است شهر استانبول به عنوان منطقه آزمایشی اجرای این تصمیم انتخاب شده است.

به نوشته روزنامه قرار، وزیر کشور ترکیه همچنین از آغاز عملیات علیه سازمان دهندگان مهاجرت قاچاق در سطح این کشور خبر داد و اعلام کرد مهاجران به دو دسته قانونی و غیرقانونی تقسیم می شوند و بنا به آمار موجود، شمار مهاجران قانونی ساکن در ترکیه چهار میلیون و ۸۸۸ هزار نفر است.

یرلی کایا، این مهاجران را شامل آوارگان سوری و مهاجران تحت محافظت بین المللی و دارای مجوز اقامت عنوان کرد و گفت: دسته دوم مهاجران ساکن ترکیه کسانی هستند که به شکل قاچاق از مرزها وارد شده و پس از ورود قانونی به ترکیه مدت ویزای آنها به پایان رسیده است.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرده است اداره مهاجرت این کشور برای دستگیری دسته دوم مهاجران، استانبول را به عنوان منطقه آزمایشی انتخاب کرده و تا به امروز ۶۶ هزار مهاجر قاچاق دستگیر شده و ۲۵ هزار نفر از آنها نیز از ترکیه اخراج شده‌اند.

وزیر کشور ترکیه اعلام کرده است بعد از تشکیل مرکز اخراج مهاجران در استانبول در پاییز، فعالیت در این زمینه در همه ۸۱ استان ترکیه آغاز خواهد شد.

وزیر کشور ترکیه همچنین از افزایش تدابیر علیه مهاجران قاچاق با نزدیک شدن به انتخابات محلی خبر داد و گفت: ۵۹ سازمان دهنده فراری مهاجرت قاچاق در استان وان در شرق ترکیه دستگیر شده اند و مبارزه با مهاجرت قاچاق بی وقفه ادامه خواهد یافت.

این رسانه به نقل از اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه شمار مهاجران خارجی حاضر در این کشور را چهار میلیون و ۸۹۳ هزار و ۷۵۲ نفر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.