معاون درمان وزارت بهداشت از پذیرش بیش از یک میلیون بیمار غیر ایرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای افغانستان و عراق بوده اند.

سعید کریمی، در دیدار صالح مهدی الحسناوی وزیر بهداشت کشور عراق، با بیان اینکه ۲۴۷ مرکز درمانی در کشور با استانداردهای پذیرش بیماران خارجی مطابقت دارند، افزود: در این مراکز به منظور احترام به حقوق بیمار و سهولت در تعامل و دریافت خدمات بهتر، اطلاعات و اعلان ها به زبان انگلیسی و عربی نیز تمهید شده است.

وی ادامه داد: از این ۲۴۷ مرکز درمانی آماده پذیرش بیماران خارجی، ۲۲۶ مرکز بیمارستان بوده و ۱۸ مرکز به صورت (Day care) یا بستری کوتاه مدت و ۳ مرکز نیز خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: ۳۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در ۲۸ استان کشور، امکان پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی را دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت از پذیرش بیش از یک میلیون بیمار غیر ایرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای افغانستان و عراق بوده و در رتبه‌های بعدی به ترتیب، کشورهای پاکستان، آذربایجان، عمان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و بحرین قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از ۱۶۴ کشور دنیا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کرده اند، تصریح کرد: بیمارانی که از کشورهای دیگر به ایران سفر می‌کنند، به ترتیب در زمینه‌های درمان ناباروری و خدمات مربوط به بیماری‌های زنان و زایمان، چشم پزشکی، ارتوپدی، جراحی‌های پلاستیک، عروق و اورولوژی خدمت دریافت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
یکی از راههای آمدن به ایران همین است و وقتی می‌آیند دیگر هیچکس نمی‌تواند آنها را در ایران پیدا کند و مخفی می‌شوند تا کارت آمایش را بگیرند، مستاجر من با پاسپورت سه ماهه برای زیارت امام رضا علیه السلام آمده بود ولی در ايران هرزگی می‌کند و حالا پنج سال است که ایران است