راهکار‌ها و فرصت‌های افزایش مبادلات تجاری و جهش صادرات آذربایجان شرقی به فدراسیون روسیه در نشست استاندار و فعالان اقتصادی استان با سفیر کشورمان در مسکو بررسی شد.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه گفت: مشکلات و موانع فراروی توسعه مناسبات دوجانبه ایران و روسیه با رویکرد و اراده دولت سیزدهم مبتنی بر نگاه دوراندیشانه مقام معظم رهبری و خواست و اراده رئیس جمهوری فدراسیون روسیه در حال برطرف شدن است.

سفیر ایران در مسکو نقش بخش خصوصی در ارتقای مبادلات تجاری دوجانبه را یادآور شد و گفت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی ایران می‌تواند سهم بسیار بزرگتری از سطح کنونی در تامین نیاز‌های کشور روسیه و صادرات به این کشور داشته باشد که این امر می‌تواند به رونق تولید و اشتغالزایی در کشور منجر شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز به عزم ایران و روسیه در بهره گیری از ظرفیت‌های کریدور شمال – جنوب برای افزایش سطح مبادلات اقتصادی دوجانبه با سایر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای نقش آفرینی در این کریدور دارد. 

آقای عابدین خرم اظهار داشت:  استان آذربایجان شرقی از طریق خط ریلی و مرز جلفا با کشور‌های همسایه شمالی در ارتباط است و اختصاص واگن‌های ویژه برای این استان می‌تواند به افزایش حمل و نقل کالا از طریق این استان منجر شود. 

وی گفت: آذربایجان شرقی می‌تواند به عنوان قطب تامین کالای مورد نیاز مناطقی از روسیه همچون جمهوری تاتارستان باشد. 

در این نشست آقای ژائله سعدآباد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آذربایجان شرقی از سفیر ایران در مسکو خواست که مقدماتی فراهم شود که دولت روسیه امنیت سرمایه گذاری فعالان ایرانی را تضمین کند و آسان و مقرون به صرفه کردن حمل بار به روسیه را خواستار شد.

هیاتی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آذربایجان شرقی روز دوشنبه عازم مسکو پایتخت روسیه و شهر قازان مرکز جمهوری خودمختار تاتارستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.