مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته دولت ۶۰ طرح آب و فاضلاب با پنج هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه افتتاح می‌شود.

 خانی گفت: از جمله طرح‌هایی که در  هفته  دولت به بهره برداری می‌ رسد ۴۲ طرح آبرسانی به روستا‌ها است که با هدف افزایش و ایجاد ثبات در جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها که سه هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته ۲۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

خانی گفت: ساخت ۱۶ باب مخزن، ۶ ایستگاه پمپاژ، ۱۳ حلقه چاه، ۱۹ کیلومتر اصلاح و توسعه و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال به منظور دسترسی پایدار روستاییان به آب شرب در راستای این طرح‌ها عملیاتی شده است.

وی در مورد طرح‌های توسعه آبرسانی به جمعیت شهری در آذربایجان شرقی افزود: ۱۲ طرح آبرسانی شهری با ۹۱۵ میلیارد ریال، با حفر ۱۳حلقه چاه به ظرفیت ۱۴۷ لیتر در ثانیه، ۲ باب مخزن و سه کیلومتر خط انتقال به انجام رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب قابل افتتاح استان گفت: ۶ طرح توسعه شبکه فاضلاب با ۵۵۴ میلیارد ریال، با اجرای پنج کیلومتر خط انتقال، ۹ کیلومتر شبکه جمع آوری و تعداد هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب با زیر پوشش قرار دادن ۶ هزار و ۶۸۰ نفر اجرا شده و آماده افتتاح است.

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی به برنامه‌های مدیریت تجهیزات و تاسیسات در ساعات پیک بار این شرکت در بهار امسال اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها ۲هزار و ۷۰۰ کیلووات ساعت در سه ماهه نخست امسال در مصرف برق صرفه جویی شد.

خانی با اعلام این که این مهم با انجام برنامه‌های ممیزی انرژی و مدیریت مصرف صورت پذیرفت افزود: به رغم افزایش حجم انتقال و تصفیه فاضلاب با انجام برنامه‌های مدیریت تجهیزات و تاسیسات در ساعات پیک بار و بدون هیچ هزینه ریالی شرکت آب و فاضلاب موفق به صرفه جویی برق با کاهش مصرف اوج بار به میزان ۲۷۰۰ کیلووات ساعت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (حدود یک میلیارد ریال) در تاسیسات فاضلاب استان شد.

وی افزود: به جهت اهمیت مدیریت مصرف انرژی این برنامه به طور منظم و مستمر، ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.