وسایل شخصی و دست نوشته‌های شهید آقامهدی باکری در مراسمی از سوی خانواده اش به موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی در تبریز اهدا شد.

این وسایل و اشیا شامل لباس، کیف‌های شخصی، دست نوشته ها، متون سخنرانی، سند ازدواج، کارنامه‌های تحصیلی، دعا‌ها و قرآن همراه شهید مهدی باکری است که با اهدای آنها به موزه دفاع مقدس، مردم می‌توانند از نزدیک آنها را مشاهده کنند.
شهید مهدی باکری متولد ۳۰ فروردین سال ۱۳۳۳ در شهر میاندآب استان آذربایجان غربی است که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را در زمان دفاع مقدس بر عهده داشت و در ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر واقع در استان بصره عراق به شهادت رسید.
این سردار دلاور در طول سال‌های جنگ تحمیلی در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳، ۴ و همچنین عملیات خیبر حضور و فرماندهی رزمندگان آذربایجان را بر عهده داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این مراسم با قدردانی از همسر شهید باکری که تصمیم بر اهدای وسایل شخصی این شهید گرفت گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم موزه دفاع مقدس تبریز نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سرداران و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی به نسل‌های جدید و آینده است.
امیر دریادار رضا عباسی راه اندازی موزه دفاع مقدس را زمینه‌ای مناسب برای پیام رسانی تقویمی این دوران پرافتخار دانست و با تاکید بر اینکه موزه نباید تنها به وسایل و ادوات جنگی خلاصه شود، نمایش و انتقال فرهنگ شهادت و عاشورایی را از مهمترین رویکرد‌های چنین موزه‌هایی در سطح کشور برشمرد.

وی از شهید مهدی باکری به عنوان الگوی تمام عیار از دوران دفاع مقدس یاد کرد که زندگی شخصی و اجتماعی خود را وقف فداکاری در راه اسلام و انقلاب و کشور کرده بود.
امیر عباسی با تاکید بر توجه ویژه دست اندرکاران فرهنگی و تمام نهاد‌ها و متولیان امور جنگ به معرفی و تبیین ابعاد مختلف زندگی فرماندهان دفاع مقدس، یادآور شد: بدون تردید با آشنایی نسل‌های جوان و جدید و انتقال آن به نسل‌های آینده می‌توان زمینه‌های فرهنگی و دینی و ملی کشور را تضمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم موزه دفاع مقدس تبریز را به گونه تعریف و تدوین کنیم که انتقال دهنده واقعی پیام شهدا باشیم. باید موزه‌های دفاع مقدس حامل پیام‌های روشن، صریح و ماندگار برای جوانان و نسل‌های آینده باشند.

برچسب ها: شهید باکری ، یادگاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.