مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پیاده روی جامانده‌های اربعین حسینی در تمام شهرستان‌های استان فردا برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام حسینی یکی از مهمترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی با همکاری هیئت‌های حسینی را برپایی راهپیمایی اربعین حسینی اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس و با برنامه ریزی‌های انجام شده فردا همزمان با سراسر کشور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیاده روی اربعین در کلانشهر تبریز و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی مسیر پیاده روی اربعین حسینی در تبریز را از مقابل مصلای امام خمینی تا گلزار شهدای وادی رحمت این شهر اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی از مردم، هیئت‌ها و دسته‌های حسینی و قشر‌های مختلف مردم درخواست کرد تا در مراسم پیاده روی اربعین حضور فعال داشته باشند تا همچون سال‌های قبل این حرکت نمادین جلوه‌ای باشکوه به خود بگیرد.

وی از اجرای طرح محله اربعین توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و با اشاره به اینکه این طرح به صورت کشوری و با هدف فعال شدن مساجد و هیئت‌های محلات در مراسم اربعین اجرا می‌شود ادامه داد: ایجاد حال و هوای اربعین در جامعه در قالب‌هایی چون برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در ایام اربعین از طریق مساجد و هیات‌های محله‌ای مهمترین رویکرد این برنامه است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ۵۴ موکب آذربایجان شرقی در جریان اربعین حسینی و در مسیر پیاده روی اربعین در نقاط مرزی کشور خدمات رسانی می‌کنند و با توجه به رونق گرفتن بحث جاماندگان اربعین در سال‌های اخیر و نیز عبور زائران برخی استان‌ها و حتی کشور‌های همسایه از آذربایجان شرقی، تقویت مواکب بین راهی در مسیر زوار اربعین در استان در دستور کار است.

 وی یادآور شد: توسعه و ترویج خدمات رسانی عمومی، احسان و نیکوکاری از جمله اهداف اجرای پیاده روی جامانده‌های اربعین است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.