در دیدار رئیس ستاد اربعین تبریز و یک عضو شورای شهر بر گسترش همکاری دو شهر خواهرخوانده کربلا و تبریز تاکید شد.

 حکیمه غفوری عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز و میراعتماد عمادی مشاور شهردار و رئیس ستاد اربعین شهرداری تبریز در دیدار با اسرا عباس نصراوی نایب رئیس پارلمان محلی استان کربلا موارد گسترش همکاری بین شهرداری‌های دو شهر کربلا و تبریز بررسی و بر آن تاکید کردند.

غفوری با تقدیر از میزبانی کشور عراق خصوصا استان کربلا در ایام بزرگداشت ایام اربعین اباعبدالله الحسین یادآور شد: اربعین یک برنامه مردمی است و به همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه این نیاز است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ موکب از تبریز در اربعین امسال در کربلای معلی گفت: در صورت تامین زیر ساخت‌های لازم در کربلا آماده توسعه خدمات در سال‌های آتی هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز در تامین تجهیزات مورد نیاز مواکب برای خدمت رسانی به زائران مشکلی ندارد گفت:با توجه به گرم شدن هوا در سال‌های آتی اگر شهرداری کربلا محل ثابت و دائمی در اختیار قرار دهد قطعا با تامین تجهیزات بیشتر خدمات با کیفیت و بهتری ارائه خواهیم داد.

همچنین در این دیدار میراعتماد عمادی به خواهرخواندگی تبریز و کربلا اشاره و تاکید کرد: خدا را شاکریم که مسیر همکاری‌های تبریز و کربلا هر سال با مودت و صمیمیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی با ابلاغ سلام شهردار تبریز به نمایندگان محترم مجلس محافظه کربلا بیان کرد: ما باور داریم که خدمات ایام اربعین مایه برکت برای خدمت و فعالیت در سایر روز‌های سال است و امیدواریم سال‌به‌سال با همکاری‌های فنی‌تر نیاز‌های اصلی زائران را پوشش دهیم.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تبریز با اشاره به راه اندازی کارگاه یخ سازی شهرداری در کربلای معل، تولید و توزیع بیش از ۶۰۰ قالب یخ بین مواکب را از برنامه‌های اصلی و زیرساختی شهرداری تبریز در اربعین امسال برشمرد و خواستار اختصاص مکانی مناسب برای استقرار دستگاه‌های یخ ساز و افزایش تولید یخ در اربعین سال آتی شد.

مشاور شهردار تبریز با اشاره فعالیت ۱۰۰ نفر از پاکبانان تبریزی در تنظیف ۵ کیلومتر از شارع عباس با همکاری شهرداری کربلا و سایر کلانشهر‌ها گفت: در صورت تامین محل اسکان مناسب اربعین سال آینده می‌توانیم همکاری مناسبی با افزایش تعداد پاکبانان و ماشین آلات خدمات شهری داشته باشیم.

عمادی همچنین از همکاری‌های مدیریت دفاع مدنی کربلا در راه اندازی کارگاه یخ سازی و توسعه فعالیت‌های موکب جنت‌الحسین علیه السلام شهرداری تبریز تقدیر نمود.

اسرا عباس نصراوی نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات مواکب ایرانی در ایام اربعین حسینی گفت: اربعین وحدت کلمه تشیع است و این وحدت به بهترین شکل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی از آمادگی شهرداری کربلا برای اختصاص مکان مشخص در نزدیکی موکب شهرداری تبریز خبر داد و گفت: با توافق برای اختصاص این محل قطعا همکاری‌ها مستمر خواهد شد.

نایب رئیس پارلمان محلی استان کربلا با بیان اینکه برآورد می‌شود در اربعین امسال قریب به ۲۵ میلیون نفر رائر به کربلا بیایند گفت: نه تنها برای تامین یخ مورد نیاز این حجم از زائران حتی برای استقرار دستگاه‌های یخ ساز در سایر نقاط عراق نیز آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره فعالیت ۱۰۰پاکبان اعزامی از شهرداری تبریز برای تامین نظافت مسیر منتهی به حرم (شارع عباس) گفت: اختصاص زمین برای ساخت ساختمان ویژه برای شهرداری تبریز جهت متمرکز شدن خدمات نیازمند مکاتبه با سایر دستگاه‌های اجرایی در کربلای معلی است و سعی می‌کنیم در اسرع وقت نظر سایر نهاد‌ها را جلب کنیم.

همچنین در این مراسم با اهدای لوحی از طرف مجلس محافظه کربلا از خدمات شهرداری تبریز در اربعین تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.