زلنسکی در کانال تلگرامی خود از کشور‌های غربی به دلیل تعلل در ارسال تانک‌های زرهی گلایه کرد.

در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا پیش بینی کرده‌اند درگیری‌های نظامی در اوکراین در سال جاری میلادی وارد مرحله جدید و به احتمال زیاد سنگین‌تری می‌شود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی تلگرامی گفت که کشورش به تانک‌های زرهی بیشتری نیاز دارد و این توقع از کشور‌های غربی می‌رود که برای حمایت از کی‌یف هر چه سریعتر این تانک‌ها را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی شب گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت: «اکنون ما خودرو‌های زرهی بیشتری از جمله تانک‌های چرخ دار ساخت فرانسه خواهیم داشت. این چیزی است که سیگنال روشنی به همه شرکای ما می‌دهد: اکنون هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که تانک‌های سبک غربی تاکنون به اوکراین تحویل داده نشده است.»

روز گذشته آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین گفت که قرار است فرانسه تانک‌های چرخ دار از نوع AMX-۱۰RC و خودرو‌های زرهی باستیون را در روز‌های آینده به کی‌یف تحویل دهد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم وعده داده بود این تانک‌ها هر چه سریعتر به دست دولت زلنسکی خواهد رسید.

مقامات اوکراینی می‌گویند استدلال‌های برخی دولت‌های اروپایی برای ارسال نکردن تانک و تسلیحات نظامی اصلاً قابل قبول نیست.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که کشور‌های غربی در ماه‌های گذشته کمک‌های مالی و تسلیحاتی زیادی را برای اوکراین ارسال کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
اکراین در پولشویی گوی سبقت را از بندر لیورپول ربوده است. تمام مجرمین بالفطره الآن پاتوقشان کی اف است که عنقریب به تصرف روسیه عزیز در می آید گرچه تمام پولهای کثیف جهان را در کی اف پولشویی میکنند. ولی طولی نمیکشد که تمام خاک اکراین به خاک پاک روسیه الحاق میشود و زلنسکی باید به استان فغانسه بگغیزد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۰۹ ۱۵ دی ۱۴۰۱
تانک یک هدف آسان است. تاریخ مصرفش گذشته. (اسرائیل خیلی خوب درک میکند)
الان پهپاد مد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۵ دی ۱۴۰۱
گدا
آخرین اخبار