رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین جهت نابودی روسیه نخواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه گفت کشورش هرگز تسلیم تلاش‌های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای نابودی روسیه نخواهد شد.

به گزارش رویترز، پوتین در پیام ویدئویی سال نو میلادی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت که روسیه در اوکراین برای محافظت از "سرزمین مادری" خود و تامین "استقلال واقعی" مردمش می‌جنگد.

پوتین در پیامی ۹ دقیقه‌ای - طولانی‌ترین سخنرانی سال نو میلادی در دوران حکومت دو دهه‌اش - غرب را متهم کرد که به روسیه دروغ می‌گوید و مسکو را برای انجام «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین تحریک می‌کند.

او در یک سخنرانی که در مقابل پرسنل نظامی روسیه در مقر منطقه نظامی جنوب روسیه فیلمبرداری شد، گفت: سال‌ها، نخبگان غربی ریاکارانه به ما در مورد نیات صلح‌آمیز خود اطمینان دادند.

پوتین در این سخنرانی سال نو که معمولاً به آرزو‌های خوب برای سال پیش رو اختصاص داشت، گفت: «در واقع، آن‌ها به هر طریق ممکن نئونازی‌هایی را که اعمال تروریستی آشکار علیه غیرنظامیان در دونباس انجام می‌دادند، تشویق می‌کردند.»

اوایل روز شنبه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با ستایش قهرمانی سربازان روسی که در خط مقدم جنگیدند و کسانی که در طول جنگ ۱۰ ماهه جان باختند، وعده داد که پیروزی در اوکراین "حتمی" است.

پوتین گفت: غرب در مورد صلح دروغ گفت. آنها در حال آماده شدن برای تجاوز بودند و اکنون آن‌ها از اوکراین و مردم آن برای تضعیف و تجزیه روسیه استفاده می‌کنند.

 او افزود: "ما هرگز اجازه این کار را نداده ایم و هرگز نخواهیم گذاشت که کسی این کار را با ما انجام دهد. "

این در حالی است کی‌یف و غرب اظهارات مقامات مسکو در مورد آغاز درگیری را رد می‌کنند و می‌گویند پوتین یک جنگ تهاجمی را در تلاش برای تصرف سرزمین و سرنگونی رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی آغاز کرده است.

نیرو‌های مسلح روسیه از ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حمایت از منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین آغاز کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۰ دی ۱۴۰۱
از پوتین که دومین ارتش قدرتمند جهان رو داره، زدن چنین حرفایی واقعا ناامیدانه است !!!
آخرین اخبار