رئیس جمهور سابق فرانسه اعتراف کرد پاریس و برلین می‌خواستند به اوکراین کمک کنند با تکیه بر توافق‌های مینسک خود را در برابر روسیه تقویت کند.

 فرانسوا اولاند می‌گوید هدف از توافق‌های مینسک این بود که به کی یف فرصت داده شود تا خود را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، توافقنامه‌های مینسک که به طور رسمی برای برقراری صلح در دنباس امضا شده بود در واقع به این منظور بود که به اوکراین زمان بدهد تا ارتش خود را تقویت کند. این اعترافات رئیس جمهور سابق فرانسه به روزنامه انگلیسی زبان «کی یف مستقل» بود که اظهارات پیشین آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان را هم تایید می‌کند.

فرانسوا اولاند گفت: پاریس و برلین می‌خواستند به اوکراین کمک کنند با تکیه بر توافق‌های مینسک خود را در برابر روسیه تقویت کند. از سال ۲۰۱۴ اوکراین موقعیت نظامی خود را تقویت کرده است. در واقع ارتش اوکراین کاملا متفاوت از ارتش ۲۰۱۴ شده است. ارتش بهتر آموزش دیده است و بهتر تجهیز شده است و این به لطف توافق‌های مینسک است که این فرصت را برای ارتش اوکراین فراهم کرد.

آنگلا مرکل هم اوایل دسامبر به مجله آلمانی «دی زایت» گفت: توافق‌های مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود تا این کشور بتواند خود را تقویت کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به این اظهارات مرکل گفت این کاملا غیر منتظره بود. وی گفت ناامید شده است، زیرا از دیدگاه کرملین آلمان همیشه با روسیه صادق بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار