رئیس تایوان پس از تشدید تنش‌ها با چین مدت خدمت سربازی در این جزیره را افزایش داد.

تسای اینگ ون، رئیس تایوان پس از تشدید تنش‌ها با چین از افزایش مدت خدمت سربازی در این جزیره خبر داد.  

به نقل از خبرگزاری رویترز، اینگ ون اعلام کرد از سال ۲۰۲۴ میزان خدمت سربازی اجباری در این جزیره از ۴ ماه به یک سال افزایش می‌یابد. این تصمیم تنها برای مردانی خواهد بود که پس از سال ۲۰۰۵ به دنیا آمده اند و سایر افرادی که پیش از این تاریخ متولد شده اند همان ۴ ماه پیشین را باید در خدمت سربازی بگذرانند.  

تصمیم جدید مقامات تایوانی به منظور تقویت بنیان‌های نظامی این کشور برای مقابله با آنچه تهدیدات چین خوانده می‌شود، انجام شد.  

پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و نیز بی توجهی واشنگتن به اصل سیاست چین واحد، مقامات پکن هشدار دادند اقدامات تحریک کننده کشور‌های غربی و مقامات تایپه را بی پاسخ نخواهند گذاشت. از آن تاریخ تاکنون چین اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف در نزدیکی مناطق آبی و هوایی این جزیره کرده است.  

روز دوشنبه تایوان اعلام کرد نیرو‌های دفاع هوایی این جزیره هفتاد و یک هواپیمای جنگنده چینی شامل جت‌های جنگنده و پهپاد را رهگیری کردند که از مرزهوایی خط میانه تنگه تایوان در ۲۴ ساعت گذشته عبور کرده‌اند. این بزرگترین گروه نظامی از جنگنده‌های چینی است که تاکنون نیرو‌های هوایی تایوان منتشر کرده‌اند.

برچسب ها: تایوان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۴۷ ۰۸ دی ۱۴۰۱
خدا امریکا را فریز کرد و تایوان از شکلک در آوردن برای چین منحرف شد. کجا رفت نانسی پلوسی؟ زبان درازی تایوانیها برای چین تمام شد یا هنوز ادامه داره؟
آخرین اخبار